
”Oamenii DACIEI’’ – interviuri de Cristina Rousseau (36)
Cristina Rousseau: – D-le inginer, când a început pasiunea dvs pentru automobile?
Ion Gârjoabă: După terminarea Facultăţii Politehnice Bucureşti, am fost repartizat la Secția Montaj General, fiind prezent la ieșirea de pe bandă a primului autoturism Dacia 1100. La început mi-a fost greu; mă confruntam cu lucruri noi față de cele învățate în facultate. Am început să activez ca inginer tehnolog de bandă, ca stagiar. Am învățat multe în această perioadă de la ing. Petrescu Gheorghe. Am continuat să fac tehnologia de montaj pentru bandă Echipare Caroserie pentru Dacia 1100, ținând la zi tehnologia cu toate modificările primite de la Renault. A urmat elaborarea tehnologiei pentru Dacia 1300, în ideea că se montau pe bandă atât Dacia 1100, cât și Dacia 1300, două variante total diferite din punct de vedere al montajului. A urmat întocmirea tehnologiei pentru varianta break, camionetă 1302, Dacia 1301 și 1310. Am avansat ca șef tehnologi Montaj General. Mi-a plăcut să lucrez efectiv la asamblarea autoturismelor pe toate posturile de lucru. Mi-a prins foarte bine. În 1976 am fost numit șef de secție schimb la Montaj General apoi, după încă un an, am fost numit șef secție adjunct.
În 1985 am fost trimis în Danemarca, împreună cu doi colegi de la ICSITA, pentru a participa la omologarea autoturismului Dacia 1310 pe piața daneză. Ne-am întors cu licență de omologare. Am fost numit responsabil de execuție atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ. În 1986 și 1987 am fost trimis în Danemarca, ca șef service, unde am răspuns de pregătirea de vânzare și de rezolvarea tuturor problemelor de calitate apărute în garanție. Întors în țară, mi-am desfășurat aceeași activitate la Montaj General. În 1988 am fost trimis în Germania Democrată pentru anumite reclamații legate de sistemul de direcție pentru autoturismele exportate. În 1990 am fost trimis în Israel ca șef de service pentru mașinile exportate. Din cauza condițiilor climatice, am avut probleme cu sistemul de frânare, dar toate au fost rezolvate. La întoarcere am fost numit șef serviciu Garanții interne și externe. Am mai participat în Thailanda la omologare pentru camioneta 1304 și apoi în Iordania pentru probleme de calitate apărute la camionetele 1304 exportate acolo. Din 1994 am revenit ca metodist la Montaj General, de unde am ieșit la pensie în 2005.
Cristina Rousseau: – Câţiva ani aţi făcut parte din prima echipă de competiţii a uzinei…
Ion Gârjoabă: – În perioada 1969-1975 am făcut parte din această echipă. Chiar din 1969, ca navigator, echipajul din care făceam parte s-a comportat excelent. Participam cu o Dacie 1100 pregătită de rally. În campionatul României, împreună cu pilotul Rauță Ion, ne-am clasat pe locul 3 la clasa 1100 și pe 4 la general. Au urmat cursele din Campionatul Național, la care ne-am clasat destul de bine. In 1970 am participat la Campionatul Balcanic în echipaj cu Dumitrescu Marin, care, și acum, la vârsta de 96 ani, își însoțește nepoții care ,,aleargă” în campionatul de VTM. În anul 1971 am participat la toate competițiile interne la care ne-am clasat foarte bine. Tot cu Rauță Ion am participat la Raliul Nisipurile de Aur din Bulgaria, raliu înscris în Campionatul European, unde ne-am clasat pe locul 1 la clasă și pe 7 la general. A urmat Raliul Balcanic din Grecia, unde am făcut parte din lotul național, împreună cu Ștefan Iancovici, pe un Renault 8 Gordini, cu care am luat locul 1 la clasa 1300 și locul 4 la general. În 1974, tot cu Ștefan Iancovici, pe Renault 12 Gordini, am luat locul 4 în Iugoslavia.
Citește și Ing. Valerică Dănăilă: „Inaugurarea primului autoturism Dacia 1100 a avut loc în august 1968”




0 Comentarii