Web Analytics
scris miercuri, 22.10.2025

Ing. Sorin Baciu: „Ca inginer am lucrat la fabrica din Tanger-Maroc”

Ing. Sorin Baciu: „Ca inginer am lucrat la fabrica din Tanger-Maroc”

”Oamenii DACIEI’’ – interviuri de Cristina Rousseau (30)

Cristina Rousseau: Un pas important prin care ai aplicat cunoștințele tale de mediu dobândite la Dacia a fost plecarea ta în Maroc, la uzina din Tanger. Cât timp ai stat acolo, cum erau oamenii și locurile și care a fost activitatea ta?

Sorin Baciu: Sunt multe de povestit, dar mă rezum la a spune că am găsit similitudini cu poporul român, cu istoria, cu tradițiile. Am revenit de trei ori în această uzină și de fiecare dată găsesc că oamenii de acolo nu sunt diferiți de noi, au aceleași aspirații, au aceleași valori și anume familia, sănătatea, religia, iar sentimentele pentru colegii de muncă sunt cu evlavie.
Activitatea a fost cea mai dificilă din parcursul meu profesional, am avut de urmărit construcția uzinei, respectarea standardelor de mediu, urmărirea punerii în funcțiune a instalațiilor cu impact asupra mediului (centrală biomasă, stație tratare, incinerator etc.), elaborarea de proceduri pentru sistemul de management de mediu, formarea personalului pentru respectarea mediului. Toate acestea pentru o perioadă scurtă, un an și jumătate, cu respectarea jaloanelor proiectului, astfel încât, la demararea producției, uzina să fie certificată ISO 14001.
Referitor la locuri, ultimul concediu l-am petrecut în Maroc, fapt care confirmă că mi-a plăcut țara și că efortul realizat pe perioada misiunii a meritat. Sunt peisaje superbe, munții au peste 3000 m, plaje imense, ocean, mare, deșert, iar mâncarea este gustoasă, mai ales pentru gurmanzi. Menționez aici doar câteva: harira, tajine, cous-cous, clătite și prăjituri marocane.

Cristina Rousseau: Să presupunem că ți s-ar oferi prilejul să formezi un tânăr care vine să lucreze în Dacia, ce i-ai povesti despre perioadele prin care a trecut Dacia și pe care tu le cunoști?

Sorin Baciu: În primul rand i-aș spune că nimic nu se obține ușor, că performanța se obține muncind, gândind, învățând etc. și că trebuie respectată munca, să caute satisfacția și motivația în lucrul finalizat, să ia o decizie atunci când este la răscruce; nu trebuie să se blocheze în analize. În industria auto concurența a fost și este acerbă. Sunt perioade în viața profesională când simți că dai înapoi, dar trebuie să gândești că dai înapoi doar ca să-ți iei un avânt mai mare și astfel nu ai cum să nu reușești. E și provocator și ispititor blocajul, la urma urmei.
Trecutul este foarte important pentru mine, pentru el important este cum va reuși să mențină Dacia cel puțin la nivelul actual. Timpurile sunt schimbătoare, resursele sunt epuizabile, importante pentru generațiile viitoare sunt capabilitatea de adaptare, timpul de reacție, acceptul schimbării, digitalizarea, iar aceste calități sunt din ce în ce mai des identificate la tineri, fapt ce mă duce la concluzia că Dacia va rezista încă mult timp de aici, așa că «povestea Dacia continuă» și este bine pentru noi, pentru județ și pentru țară să existe o industrie auto în România.

Citește și Mara Mihăilă – şef Serviciu Amenajări Industriale: „Un director francez îmi spunea: «Voi, românii, o să vă distrugeţi singuri» şi m-am supărat”

Citește și Carmina Masgras – inginer chimist: ,,Mult noroc am avut şi cu şefii de secţii care erau participativi şi înţelegători, dar şi cu directorul general Constantin Stroe’’

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită