Web Analytics

În martie încep lucrările la noul pod de la Dâmbovicioara

de | 19.02.2021 10:32 | Actualitate, Politica si Administratie

CNAIR a anunțat, încă de anul trecut, construcția unui pod cu lungime totală de 170 m care traversează râul Dâmbovița, precum și realizarea unei variante de drum nou, cu lungimea de 580 m şi o subtraversare (podeţ).
Valoarea totală a proiectului este de 49.277.542,02 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (35.320.114,05 lei), 15% contribuția proprie (6.232.961,32 lei), restul de 7.724.466,65 lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA. Când anume va începe construcția noului pod, având în vedere că cel vechi a împlinit peste 130 de ani și nu mai este foarte sigur, motiv pentru care circulația este deja restricționată?
Iată ce spune primarul comunei Dâmbovicioara, Dumitru Secăreanu: „Nu am început construcția deocamdată; prin hotărâre de Guvern au fost făcute exproprieri pentru acea zonă acum un an. Cei de la Drumuri au venit acum pe teren pentru trasare și pentru a constata exact situația actuală a terenurilor; fiind drum național, este bucătăria dumnealor. Din câte știu, în jur de 15 martie”.
Iar Gheorghe Mihăiță, șeful Secției Drumuri Naționale Argeș, precizează: „În funcție de vreme, constructorul care a câștigat, firma Maristar, va începe lucrările probabil pe la jumătatea lunii martie. Lucrarea, în valoare de 7 milioane de euro, este o investiție extraordinară pentru județul Argeș, pentru că este pe un drum european, care leagă sudul de nord pe varianta Rucăr – Bran. Este o lucrare complexă, ne bucurăm că se face o asemenea investiție în Argeș. Contribuția este a celor care s-au implicat, respectiv Ministerul Transporturilor, primarul de la Dâmbovicioara, care ne-a făcut numeroase adrese și informări privind starea drumului vechi și necesitatea de a se construi unul nou, și noi, cei de la Secția de Drumuri Argeș. Va fi pe partea dreaptă, până în vechiul pod, spre Brașov”.
Citește și Guvernul vrea să construiască un pod la Dâmbovicioara
Citește și Comuna Dâmbovicioara a primit statut de staţiune turistică de interes național

Când vechiul pod a împlinit 100 de ani, italienii au trimis atenționare că a expirat garanția

„Podul vechi era deja un pod cu probleme. Se circula restricționat, pentru că el, când a fost construit, a fost gândit la vremea aceea pentru o sarcină mai ușoară.
Construit în 1886 de italieni, este un pod din cuburi cioplite din piatră zidită. Probabil că va rămâne ca un pod muzeu, probabil că primăria îi va da această destinație. Se va circula, însă probabil cu o sarcină mai mică”, mai completează Mihăiță Gheorghe.
Podul peste râul Dâmbovița, din satul Podu Dâmboviței, pe drumul național DN 73 Pitești-Brașov, este unul dintre cele mai vechi poduri din Țara Românească. Podul realizat cu piatră din cariera de la Albeștii de Muscel, cu stâlpi masivi, a fost ridicat de constructori italieni, cel mai probabil în anii 1886 sau 1888. Din 2012 a fost declarat monument istoric și este restricționat în ceea ce privește circulația. Iar primarul comunei Dâmbovicioara, Dumitru Secăreanu, ne-a adus la cunoștință și o informație inedită: „Pe la sfârșitul anilor ’90-2000, podul a împlinit 100 de ani și statul italian a trimis oficial spre Guvernul României şi la primărie ne-a venit un fax prin care eram anunțați că expiră perioada de garanție”.

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

0 Comentarii