Când vedem ce se întâmplă în jurul nostru – vorba lui Eminescu, gazetarul – ”rămânem uimiți de risipa, de irosirea de puteri vii ce se face în această țară”. Pe vorbărie, pe corupție, pe prostie, pe minciună. Pe curvăsăreală. Împotriva acestei risipe, tot el, ziaristul de la ”Timpul”, avea o ”rețetă în contra sărăciei”. O redau aici, pe scurt, pentru cine are ochi s-o vadă: ”Fiece organism omenesc, prin inspirare de oxigen și prin combinarea acestuia cu carbonul în acid carbonic, dezvoltă căldură. Căldura produce putere musculară și intelectuală sau ceea ce, c-un termen de fizică, se numește echivalentul mecanic al căldurii. Acest echivalent omul îl poate întrebuința spre a produce lucruri utile sau îl poate cheltui dormind la umbră. Deci, fiecine să miște numai din mâini, să producă obiecte de utilitate și nu va exista sărăcie”.
Prin urmare, problema e cu… mișcatul din mâini cu folos. Iar în Argeș, în multe domenii, ar trebui folosit mai eficient acest ”echivalent mecanic al căldurii”. În infrastructura rutieră, de exemplu. Unele drumuri (cum ar fi DN 73C) și poduri (cel de la Căteasca, să zicem) sunt în suferință, iar pentru remedierea lor e nevoie de bani, dar și de implicare la nivel politic a unor aleși ai Argeșului, capabili să urnească lucrurile, să apese pe butoanele potrivite, să miște din mâini așa cum trebuie. Or, cu câteva excepții la nivel județean, cu una-două interpelări pe la Guvern, nu prea vedem pași importanți în această direcție.
Citește și Cum va arăta Expo Parc? ”Senzațional”, spune primarul Gentea
Venerabilul inginer Ioan Gheorghe, șef, pe vremuri, timp de două decenii, al drumarilor argeșeni, a participat în perioada 21-24 septembrie, la Timișoara, la al XVI-lea Congres Național de Drumuri și Poduri din România. Și ne spunea domnul inginer, cu tristețe în glas, că a fost singurul reprezentant al județului la acest eveniment care s-a desfășurat sub egida ”Drumurile moderne marchează progresul, civilizația și bunăstarea colectivă!”. Singurul?! Niciun alt drumar, niciun alt specialist, niciun politician din Argeș nu a fost interesat să cunoască strategii și politici rutiere, să dezbată probleme de întreținere, modernizare și administrare, în condițiile în care – spune domnul Gheorghe – ”drumurile noastre n-au fost niciodată mai proaste ca acum”?! Se vede treaba că da. Îl contrazice cineva pe Ioan Gheorghe, membru fondator al Asociației Profesionale de Drumnuri și Poduri din România?
Pe de altă parte, am avut plăcuta surpriză să constatăm că, la Pitești, în ultima vreme, primarul Cristian Gentea și consilierii locali, adică executivul și legislativul, alături de parteneri, au… mișcat din mâini cu folos în câteva direcții, ”în contra sărăciei”. Fie că ne referim doar la ”pornirea” transportului public metropolitan de persoane, fie la noul stadion de fotbal ”Nicolae Dobrin”, proiect în cadrul căruia a fost depus studiul de fezabilitate, iar acum – cum ne spunea edilul-șef – ”merg la mai multe ministere, printre care și la cel al Sportului, unde depun documente în vederea unei Hotărâri de Guvern privind demolarea actualui stadion”. Și, printre picături, oamenii de la Primărie vor reîncepe, în această lună, deplasările prin cartiere, edilul-șef având de răspuns, pentru început, în Craiovei, la o solicitare venită de la 20 de asociații de proprietari.
”Deci – cum scria Eminescu – fiecine să miște numai din mâini, să producă obiecte de utilitate și nu va exista sărăcie”.
Citește și Primarul Gentea: ”Din momentul demolării, construirea noului stadion va dura doi ani”
Citește și Gentea și campionul Glință au mers pe șantierul Bazinului Olimpic din Pitești
Bai frate, ce „contra saraciei” este construirea unui stadion care costa cat trei sferturi din bugetul Pitestiului pe un an? Ba frate, intai scoala, sanatatea, asfaltul, si dupa ce le facem pe astea sa fie”bogate” ne putem gandi si la stadioane de 100 de milioane de euro.