Web Analytics

Iar rămânem de căruţă, Doljul a eliberat deja certificatul de urbanism pentru partea sa din drumul expres Piteşti-Craiova

de | 26.07.2017 19:09 | Economie

12 autostrada CraiovaAdministraţia doljeană a anunţat, marţi, 18 iulie, printr-un comunicat de presă, eliberarea, la solicitarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), certificatului de urbanism pentru proiectarea şi construirea primului tronson al drumului expres Craiova – Piteşti. Pe raza judetului Dolj, drumul va avea 18 kilometri, potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

„Am semnat certificatul de urbanism eliberat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care va obţine, pe baza lui, avizele necesare construirii drumului expres Craiova – Piteşti, pe porţiunea care traversează Doljul. În judeţul nostru, vorbim despre un tronson cu o lungime de aproape 18 kilometri, care va începe din centura de nord a municipiului Craiova, continuând pe teritoriile administrative ale comunelor Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, până la limita cu judeţul Olt. Alături de lansarea de către CNAIR a procedurilor pentru atribuirea contractelor de proiectare şi execuţie, obţinerea certificatului de urbanism reprezintă un prim pas important în realizarea acestei artere rutiere esenţiale pentru Dolj şi pentru întreaga regiune”, a afirmat Prioteasa.

Drum de importanță strategică

Documentaţia pentru proiectarea şi execuţia primelor două tronsoane, cele de pe teritoriile județelor Argeș și Dolj, ale drumului expres Piteşti-Craiova a fost transmisă la ANAP în iunie, potrivit CNAIR. Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimată de 3,77 miliarde de lei fară TVA. Potrivit CNAIR, pe cei 121,115 de kilometri ai drumului expres Craiova-Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de kilometri la oră. Acest drum va avea patru benzi de circulaţie (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi. CNAIR preciza că „s-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar”, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa unui acord de mediu valabil. Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud-Vest a României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX pan-europene.

La Argeș domnește liniștea deplină

Am încercat să aflăm cum stau lucrurile pentru porțiunea de drum care aparține județului nostru direct de la cea mai avizată sursă, președintele Consiliului Județean Argeș, Dan Manu. Din păcate, așa cum și-a făcut un obicei de când e omul cu cea mai înaltă demnitate în județ, doctorul Manu a uitat cum se folosește tasta de răspuns a telefonului mobil și nu a considerat că trebuie să dea curs apelurilor noastre repetate. Dată fiind liniștea care răzbate dinspre Județ nu ne rămâne să credem decât că lucrurile stau atât de bine și sunt atât de riguros puse la punct încât chiar nu merită ca șeful administrației argeșene să se mai surmeneze cu explicații pentru presă și, implicit, pentru alegătorii săi. Există însă riscul să constatăm la un moment dat că iar ne-au luat-o alții înainte, că doar avem talentul acesta de a rămâne mereu de căruță, fie de căruța celor de la Ploiești, fie a celor de la Craiova.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii