Web Analytics
scris miercuri, 20.08.2025

Haos în transportul judeţean de persoane, iar scandalul e gata să izbucnească la începerea şcolii!

Haos în transportul judeţean de persoane, iar scandalul e gata să izbucnească la începerea şcolii!

Vicele Marius Nicolaescu de la Consiliul Judeţean: „Toată lumea ne înjură, știu, au dreptate..!”

Continuă haosul în transportul județean de persoane din Argeș, oamenii reclamând insuficiența microbuzelor, a șoferilor și nerespectarea graficelor de circulație! Cu vreo două luni în urmă scriam că lucruri de acest gen n-ar trebui să mai existe odată cu finalizarea licitației și adjudecarea traseelor de pe cele 8 loturi din județ.
Dar nu e deloc așa, cel puțin din zonele Topoloveni (lotul 8) și Mioveni (lotul 4), acolo unde licitația a fost adjudecată, pentru următorii 7 ani, de asocierea unor firme reprezentate de Grup Atyc SRL (Târgoviște), în defavoarea unor operatori locali de tradiție până mai ieri, adică Astra Transport și Vulturul&Company. Iar problema este pe cale să explodeze de-a dreptul peste puțin timp, la început de an școlar.

Gheorghiță Boțârcă: „Trebuie să fie un program flexibil, armonizat cu orarul unităților școlare”

Foarte îngrijorați de această apropiată perspectivă sunt primarii localităților situate pe traseele mult discutate. Câțiva dintre ei și-au spus punctele de vedere. „Se menține aceeași stare! De ce? Păi, caietul de sarcini a fost conceput pe o stare de lucruri analizată acum trei sau patru ani. Or, dacă ne raportăm la ziua de azi, vedem că au apărut fluxuri noi. După pandemie. Școala are un program! Copiii trebuie duși și luați din interiorul localității și din localitățile vecine, cetățenii care fac navetă au nevoie de mai multe mașini dimineața și la terminarea programului, între anumite ore. Or, ei au făcut un grafic șablon pentru tot programul de lucru. Nu se poate așa ceva!

Când va începe școala cum răspundem?! Aici trebuie să fie un program flexibil, trebuie armonizat cu orarul unităților școlare. S-a făcut acum revenirea asta la unități școlare care au alt fel de program. Trebuie ținut cont de treaba asta, pentru că noile reglementări, pe undeva, înmulțesc copiii care se deplasează în alte locuri… Soluția ar fi simplă: să existe permisivitatea operatorului de transport să modeleze (activitatea – n.r.) în funcție de cerința zonală. De asemenea, personalul trebuie angajat în funcție de cerințe. Plata – cu ora. Sunt, de exemplu, foarte mulți preoți, care au permise de conducere, iar la orele de vârf ar putea face transport, o cursă, două, trei. Sau poate chiar profesori, sunt oameni care vor să câștige un ban. Soluții se găsesc, totul e să se facă analiza asta corectă” – ne-a spus Gheorghiță Boțârcă, primarul orașului Topoloveni.

Nicolae Rachieru: „Sunt zile în care nu au șoferi și zile în care nu fac anumite curse!”

Primarul comunei Budeasa, Nicolae Rachieru, are, la rându-i, nemulțumirile sale: „Operatorul de transport (firma din Târgoviște – n.r.) nu respectă toate cursele. Sunt zile în care nu au șoferi, sunt zile în care nu se fac anumite curse! Au criză de șoferi! Dacă nu depun eforturi să găseacă șoferi, o să fie o mare problemă la începutul anului școlar. Nici mașinile nu sunt bune. Rezolvarea situației nu depinde de noi”.

Aurel Costache: „Sunt descoperiți rău de tot!”

Primarul din Mioveni, Aurel Costache, ne-a spus, luni, că mijloacele de transport sunt evident insuficiente. „Ca să operezi Mioveniul cu patru mașini e deja foarte puțin! Pe de altă parte, nerespectarea programului! Programul nici n-a fost afișat în stații. A fost afișat pe pagina Consiliului Județean și l-am redistribuit și noi. Îl am în față, pe birou, din ce văd, n-ai cum să faci un traseu ca Pitești–Mioveni sau Mioveni-Pitești într-o jumătate de oră. Un autobuz de-ăsta, de la Pitești, oprește într-o stație, la plecare, apoi oprește la Mărăcineni o dată, o dată la Ciumești, până să intre spre Colibași, apoi la Colibași, apoi de vreo patru-cinci ori în Mioveni. Nu poți face asta într-o jumătate de oră, nu există! Și în zece minute să pleci înapoi, să mai treci și prin Autogara Vulturul, să semnezi și foile, să urce și personalul în autobuz și să dai și bilete la câteva zeci de oameni! Nu mai spun că n-au undeva un sediu unde să vândă bilete în avans, să dea abonamente…

Sunt descoperiți rău de tot! Ei ne spun că vor avea o mașină la Mioveni și, dacă văd că nu vine aia de Pitești, că nu se încadrează, îi vor da drumul ăsteia, înțelegeți? Că vor rezolva la modul ăsta… I-am întrebat cum vor face când începe școala, că am aproximativ 500 de elevi. Au zis că vor suplimenta cu două autobuze, de 55-60 de locuri… În sfârșit, a venit managerul de transport de la firma respectivă (Grup Atyc SRL), săptămâna trecută – nici nu mă mai așteptam; a intermediat Marius Nicolaescu și l-a trimis – manager care, desigur, ne-a spus cam ce ne plăcea nouă să auzim, că vor face, că vor redresa, că vor suplimenta, dar până nu vedem… Ne-au promis că vor veni miercuri (20 august) cu partea finală, să afișeze traseele în stații, să corecteze, să vedem” – ne-a declarat primarul Aurel Costache.

Citește și Şeful Autorităţii Judeţene de Transport e finul operatorului care şi-a adjudecat traseul pe zona Costeşti

Citește și Scandal la Ştefăneşti după votarea taxei pe maşini grele

Liviu Poșircă: „Microbuzul de 20 de locuri nu are ce căuta pe traseul Pitești-Mioveni, unde trebuie să fie autobuze”

Primarul comunei Vulturești, Liviu Eugen Poșircă – a cărei soție este administrator al firmei perdante Vulturul – rămâne unul dintre criticii cei mai mari ai noii situații în care se află transportul județean. Pe lotul Mioveni – ne-a spus el luni – „în loc de patru mașini, acum sunt doar două! Și, mai rău, în loc de autobuze, au circulat cu microbuze de 20 de locuri (edilul ne-a trimis și o fotografie cu unul dintre aceste microbuze, cu traseul Pitești-Mioveni pus pe bord).

Acest microbuz de 20 de locuri nu are ce căuta niciodată pe traseul Pitești-Mioveni, unde trebuie să fie autobuze! Puteți verifica după număr dacă această mașină a licitat pe traseul Pitești-Mioveni. E simplă treaba, că n-a licitat niciodată un microbuz de 20 de locuri. Ei nu respectă absolut nimic! Rezolvarea ar fi simplă. Dacă nu respectă, licența se ridică și se scoate la licitație. Nu e vorba de X sau Y. Nu a respectat, se încredințează lucrarea către alt operator, până se scoate la licitație. Motiv mai clar de suspendare a licenței decât acel microbuz nu există! Cât privește operatorul vechi, de 32 de ani nu au existat critici. A fost cel mai perfect transport. Fără greșeală. Erau abonamente la copii, la muncitori, acum e haos! Cei de la Autoritatea de Transport Județean, care au scos traseele la licitație, trebuie să verifice de ce nu se execută. Om vedea, pe viitor, ce puem salva” – ne-a spus primarul Poșircă.

Citește și Haos în transportul judeţean de călători!

Citește și Şeful Cartelului de la Mărăcineni, priponit în penitenciar. A primit două condamnări în nici două luni. Exclusiv. Motivarea instanţei în condamnarea lui Stelică Crăciun pentru violarea sediului profesional al fostului primar Ion Georgescu

Romus Ungureanu: „Ce pot face eu, sunt și eu un om…”

În legătură cu aceste opinii ale primarilor, i-am solicitat din nou un punct de vedere lui Romus Aurel Ungureanu, șeful Autorității Județene de Transport Argeș, serviciu public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, omul responsabil cu licitația. „Ce pot face eu, sunt și eu un om… La licitație, cel care a fost (Vulturul&Company – n.r.) a pierdut cum a pierdut, știe el… Până la urmă, era de-al nostru… El a greșit. Sau nu v-a spus? Că avea mașni bune, dar, deh, asta e licitația, astea sunt condițiile…” Cât privește mașina semnalată de primarul Poșircă, dl Ungureanu a spus că va verifica în lictație, dar că „la ora asta nu se mai poartă titulatura de microbuz sau autobuz, toate sunt autobuze cu capacitate mai mică sau mai mare de 22 de locuri”. În legătură cu începerea școlii, Romus Ungureanu a spus că transportatorilor li s-a comunicat că „acolo unde e necesar, la orele de vârf, între ora 6 și ora 8.30, să prindă dubluri, să aibă mașini mai multe, că au… Pe lotul 4 au trei rezerve… În fine, se vor face niște ajustări de program”.

Marius Nicolaescu: „N-aveam cum să facem atunci un caiet de sarcini cu realitatea din 2025”

Marius Nicolaescu, vicepreședinte al Consiliului Judeșean Argeș, s-a întâlnit recent cu actualii operatori de transport, stabilind ce e de făcut. „Am contractat o firmă care să ne actualizeze programul județean de transport conform pieței actuale. Pentru că noi avem un studiu mai vechi, din 2021, făcut după observațiile celor care acum îl contestă. N-aveam cum să facem atunci un caiet de sarcini cu realitatea din 2025. Atunci era pandemie, se lucra de acasă, școala nu începuse. Pe de altă parte, programul județean de transport expirase și legea, directiva europeană ne obliga să avem și am fost nevoiți să facem acest lucru. (…) Vrem ca în prima săptămână din septembrie – dacă reușim – să aprobăm diferite corecții: să modificăm anumite ore, să scurtăm sau să lungim un traseu, în beneficiul cetățenilor, al elevilor care fac naveta. Noi am consultat și primarii, care au ocazia să scrie nemulțumirile în hârtiile trimise de firmă, iar acestea vor fi puse cap la cap. Au o săptămână să răspundă. Am vorbit și cu primarul Gentea, iar joia trecută s-a discutat în Consiliul Local să aprobe niște stații pentru maxi-taxi, de Câmpulung, de Pitești ș.a.m.d. Deci, am găsit înțelegere să îmbinăm transportul metropolitan cu cel județean.

Ne dorim ca modificările respective să intre odată cu începerea școlii. Înainte să adoptăm o hotărâre de Consiliul Județean în acest sens, ne dorim să pilotăm puțin noul program, adică să vedem dacă e ce trebuie sau nu. Să mergem câteva săptămâni, două-trei-patru, să nu pățin ca acum, să-l adoptăm prin hotărâre a C.J. Argeș, iar apoi să fim obligați să-l respectăm chiar dacă este prost. Că se poate întâmpla ca o cursă să nu fie bine pusă și să o mai mutăm 5-10 minute… De fapt, anual trebuie ajustat programul, pentru că dinamica se schimbă. Toată lumea ne înjură, știu, au dreptate, dar lucrurile nu se pot face așa ușor, sunt multe de îmbinat. Și eu pot să spun despre multe lucruri dintr-o localitate sau alta că primarul putea să le facă mai bine, nu? Ne pricepem toți să dăm sfaturi, dar când e vorba de muncă e puțin mai greu” – a comentat vicele Marius Nicolaescu.

Citește și Scandal în PSD Argeş! Vorbe grele după ce primarii din Piteşti şi Albota n-au fost invitaţi la inaugurarea drumului expres spre Craiova

Citește și Nu doar urşii dau dureri de cap la munte. Un custode de la Cetatea Poenari a furat 30.000 de lei din banii de bilete

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită