Web Analytics

Gara Regală din Curtea de Argeş se degradează pe zi ce trece. Nicio firmă nu e interesată să o reabiliteze

de | 5.09.2019 13:32 | Economie

Construită în mai puţin de un an la solicitarea regelui Carol I şi inaugurată în noiembrie 1898, Gara Regală din Curtea de Argeş, una dintre cele mai frumoase din România, se degradează pe zi ce trece. Din 1989 şi până în prezent, aici nu s-a investit vreun leu. La aproape doi ani de la funeraliile Regelui Mihai, gara în paragină e în continuare acoperită cu meshuri. La primele patru licitaţii organizate pentru reabilitarea ei nu s-a prezentat vreo firmă, iar la a cincea licitație, desfășurată în primăvara acestui an, singura firmă ce a depus o ofertă a fost respinsă pentru că nu a depus garanția de participare.

După cum spune Roberta Cătănescu, specialist Relații Publice în cadrul CFR SA, ”conform legislației, pentru demararea oricăror lucrări de reparații/investiții la clădirea unei stații CF, compania, prin cele 8 sucursale regionale de cale ferată, este obligată în primul rând să lanseze procedura de licitație pentru elaborarea unei expertize tehnice și a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI).
Această licitație, referitoare la elaborarea expertizei tehnice și a DALI (documentație tehnico – economică, similară studiului de fezabilitate), prin care se stabilesc conformarea funcțională, arhitecturală, constructivă, volumetrică, nivelul de echipare și dotare, precum și costurile estimative ale investiției, reprezintă etapa premergătoare elaborării documentației pentru lansarea celei de a doua proceduri de licitație, și anume licitația pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor.
La ultima licitaţie deschisă organizată de Sucursala Regională CF CRAIOVA în vederea atribuirii contractului de achiziţie sectorială având ca obiect reparaţii, reabilitare şi restaurare clădire călători din stația C.F. Curtea de Argeș (expertiză şi DALI – clădire monument istoric) a fost depusă o ofertă. Valoarea estimată fără TVA – 65.500 lei. Având în vedere că ofertantul nu a depus garanţia de participare, declaraţia privind conflictul de interese, DUAE, propunerea tehnică, oferta a fost respinsă ca fiind inacceptabilă în conformitate cu prevederile art. 143, alin. (2), lit. k) din HG nr. 394/2016 cu modificările şi completările ulterioare. Sucursala Regională CF Craiova a organizat până acum cinci licitații pentru elaborarea expertizei tehnice și DALI pentru gara din Curtea de Argeș”.
Procedura de licitație pentru atribuirea contractului privind reparații, reabilitare și restaurare clădire călători din stația CF Curtea de Argeș (expertiză tehnică + DALI) va fi reluată, după aprobarea obiectivelor de investiții finanțate din fonduri proprii – CNCF CFR SA pe anul 2019, ne-au mai spus reprezentanții CFR, fără a ne preciza când vor fi și aprobate obiectivele de investiții finanțate din fonduri proprii.
În decembrie 2017, cu câteva zile înainte ca trenul purtând sicriul cu trupul Regelui Mihai să sosească aici, Gara Regală din Curtea de Argeş a fost acoperită cu un mesh pentru a nu se vedea starea avansată de degradare a clădirii. Clădirea Gării Regale din Curtea de Argeş este de ani buni în stare avansată de degradare, iar pereţii exteriori ai gării au fost acoperiţi cu meshuri cu câteva zile înainte de funeraliile Regelui Mihai.
Mai trebuie spus că pe traseul Piteşti-Curtea de Argeş şi retur circulă zilnic șase trenuri.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii