ANPC a controlat 111 furnizori de energie electrică din toată țara, iar la 39 a găsit probleme, ceea ce a dus la aplicare a 42 de amenzi.
“Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada 23.09.2024 – 04.10.2024, la nivelul întregii țări, o serie de acțiuni de verificare a respectării prevederilor legale în domeniu privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice, ca parte a unei tematici de control”, arată ANPC într-un comunicat de presă.
Citește și: Vicepreședintele ANCOM cere suspendarea TikTok în România
Astfel, au fost verificați 111 operatori economici, abateri fiind identificate la 39 dintre aceștia. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.
În urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancţiuni: 42 de amenzi contravenţionale, în valoare de 518.000 de lei; 14 avertismente; 7 măsuri complementare de remedierea site-ului, încetare practică comercială incorectă.
Ce a constatat ANPC: neemiterea facturilor conform contractelor încheiate; lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei; informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe; practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”); nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energía electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatics; lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator; lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori; nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului; lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract; greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor; deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate; comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.
Citește și: 30 de ONG-uri pro-LGBT, apel către partidele pro-europene să îl boicoteze pe Călin Georgescu
0 Comentarii