Web Analytics

(foto) Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia de la Mioveni are o nouă conducere!

de | 2.09.2020 11:49 | Economie

Gabriel Vieru este noul director al Uzinei Mecanică şi Şasiuri Dacia de la Mioveni. Acesta a preluat responsabilitatea conducerii de la Mihai Alexa, care ocupă de-acum postul de director nou creat al Direcţiei Igienă, Securitate/Sănătate, Mediu şi Social la nivelul Groupe Renault România. Parcursul profesional şi experienţa celor doi se confundă cu dezvoltarea celei mai complexe uzine mecanice la nivel mondial, în cadrul Grupului. Mihai Alexa a condus Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia aproximativ un an.

A coordonat activitatea de uzinare şi tratament termic a cutiilor de viteze, a fost şef proiect Cutii de Viteze TL8, director adjunct Fabricaţie şi manager Calitate în relaţia cu furnizorii. În 2010 a mers în Franţa, la Technocentre, unde a fost pilot Sinteză Performanţă şi Calitate Mecanică. A revenit după un an şi a ocupat, pe rând, funcţiile de director Calitate, director Fabricaţie, director Tehnic al Uzinei Mecanică şi Şasiuri Dacia. Mihai Alexa a absolvit Universitatea Politehnică din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe şi Ingineria Materialelor. Gabriel Vieru s-a alăturat Groupe Renault România în 2007 ca inginer expert în Inginerie şi Fabricaţie Cutii de Viteze. A fost, pe rând, manager Calitate, şef adjunct Departament Cutii de Viteze TLx, şef Departament Uzinaj Şasiuri şi şef Departament Cutii Viteze TL şi JH. Din 2017 a fost în expatriere director Fabricaţie al Uzinei Mecanice şi al Uzinei Vehicule din cadrul Renault Nissan Automotive India PL, din Chennai. Este absolvent al Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi şi al unui master în cadrul aceleiaşi instituţii de învăţământ superior. Înainte de a veni la Dacia, a fost inginer la ASAM şi BMT Caratron Group Iaşi. Mihai Alexa şi Gabriel Vieru fac parte din comitetul de management de ţară al Groupe Renault România.

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina foloseşte sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW). La Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia se fabrică peste 500.000 de motoare şi aproximativ 500.000 de cutii de viteze, din care 80% merg la export prin intermediul Direcţiei Logistică Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network (AILN). Peste 2 milioane de vehicule (Dacia, Renault sau Nissan) din lume sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni.

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanţă economică susţinută şi la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2019, Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro. Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei peste 17.000 de angajaţi ai companiei inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.

Articol scris de Antoniu Neguț

Distribuie!

0 Comentarii