Web Analytics
scris miercuri, 19.10.2016

Elevul de la Şcoala „I.L. Caragiale”, pe care colegii nu-l mai vor în clasă, aşteaptă verdictul ISJ Argeş

# Psihologul şcolii:  „Fără intervenție medicamentoasă, intervenţia comportamental-educaţională este zero”

Elevul de la Şcoala „I.L. Caragiale”, pe care colegii nu-l mai vor în clasă, aşteaptă verdictul ISJ Argeş

Controversatele probleme de la Școala nr. 16 „I.L. Caragiale”, unde 29 de  elevi au protestat, cu sprijinul Comitetului de Părinţi,  împotriva unui coleg pe care îl acuză de violenţe, au substraturi mai adânci decât la prima vedere. Copilul, care a mai trecut prin alte trei unităţi de învăţământ, de unde a plecat pe fondul unor conflicte similare, a ajuns la Şcoala I.L. Caragiale (unde a schimbat deja o clasă), cu un certificat care demonstrează că are nevoie de un program special adaptat la condiţia sa fizică şi, implicit, de atenţie specială. Până în urmă cu doi ani, băiatul a avut grave probleme de sănătate. A suferit două intevenţii chirurgicale şi a rămas cu unele probleme care însă, potrivit documentului medical, nu sunt de natură psihologică, aşa cum sugerează colegii şi reprezentanţii şcolii, ci doar de natură somatică. Comportamentul violent al băiatului îl face însă pe psihologul şcolii să creadă că este vorba de mai mult. „Am cerut sprijinul Protecţiei Copilului, pentru că din punctul meu de vedere copilul are și niște probleme de natură neuropsihiatrică – cel puțin așa suspicionez eu – pentru că are un comportament deosebit de violent, comportament pe care nu-l poate controla prin propria lui voință. Psihologul de la Protecția Copilului a fost de aceeași părere ca și mine. I-am recomandat mamei, în mod oficial, din partea Protecției Copilului, să meargă cu băiatul la un medic neuropsihiatru, situație pe care mama a înţeles să o amâne (…) Noi nu știam nici ce face copilul, nici dacă îl tratează. Dacă un copil prezintă probleme de natură neuropsihiatrică, fără intervenție medicamentoasă, intervenţia comportamental-educaţională este zero”, spune Simona Mosoia, psihologul şcolii.
„Sesizările au fost nenumărate cu privire la violenţe şi ameninţări. La sugestia mea, părinții au fost de acord să-l mute dintr-o clasă în alta, la cerere, ca să nu-l mai trecem prin comisia de disciplină, ca să demonstrăm că venim noi în întâmpinarea lui, ca să demonstrăm că nu suntem aici ca să-i facem rău. Un an de zile cât părinții au fost aici la școală cu el și l-au supravegheat, nu au fost niciun fel de probleme. Imediat cum au dispărut părinții din triunghiul ăsta – părinți, cadre didactice, elevi – au reînceput să apară problemele”, spune Alin Vlad  directorul şcolii.
Marţi, copilul a venit la ore însoţit de tată. Şi o va mai face până când ancheta demarată de ISJ Argeş va stabili ce măsuri se impun în această situaţie.  Isabela Moiceanu

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită