Web Analytics
scris miercuri, 22.10.2025

Drept la replică al CJ despre criteriile pentru acordarea microbuzelor şcolare către localităţile din Argeş

Drept la replică al CJ despre criteriile pentru acordarea microbuzelor şcolare către localităţile din Argeş

Față de informațiile apărute în ,,Jurnalul de Argeș” nr. 1652, ediția din 8-14 octombrie 2025, privind ,,Criteriile după care au fost repartizate microbuzele școlare către localitățile din Argeș” facem următoarele precizări: criteriile de alocare a microbuzelor se regăsesc în Ghidul Solicitantului din Planul Național de Redresare și Reziliență Pilonul VI: Politici pentru noua generație Componenta C15: Educație Reforma 6: Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar Investiția 10: Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi. Criteriile au fost transmise de către UAT-uri către CJ Argeș cât și către ISJ Argeș prin adrese oficiale. (…)

Trebuie menționat că între datele transmise de UAT Rucăr au fost neconcordanțe, fapt pentru care a fost necesară transmiterea adresei nr. 12704/07.06.2023 prin care se cerea clarificarea diferenței referitoare la numărul de elevi care fac naveta ,,(1000 elevi declarați în adresa nr. 2604/31.03.2023 către ISJ Argeș față de chestionarul trasmis către Consiliul Județean Argeș prin adresa nr. 3949/24.05.2023 în care ați bifat la punctul 1 varianta ”101 – 200 elevi”) și distanța totală (dus-întors) zilnică pe care se realizează transport școlar (50 km declarați în adresa nr. 3949/24.05.2023 în care ați bifat la punctul 3 varianta ”101 – 200 km”)”.
Prin adresa nr. 4301/08.06.2023, UAT Rucăr comunică faptul că numărul total al elevilor este de 200 și nu 1000 așa cum a fost declarat anterior, iar distanța totală dus-întors zilnică pe care se realizează transport școlar este de 200 km și nu de 50 km.

În urma analizei criteriilor din adresa nr. 4301/08.06.2023, U.A.T. RUCĂR (numărul de elevi care fac naveta – 10 puncte, inexistența mijloacelor de transport școlar – 10 puncte, distanța totală (dus-întors) zilnic – 10 puncte, amplasarea unității de învățământ preuniversitar în mediul rural/urban, izolat într-o zonă defavorizată din perspectiva geografică sau socio-demografică – 35 puncte, existența stațiilor de încărcare – 5 puncte) a primit un număr de 70 de puncte, situându-se astfel pe poziția numărul 42.
Toată corespondența cu UAT Rucăr a fost semnată de către dl Ion Pîrnuță, la acea vreme viceprimar al comunei.
Ultima localitate clasată din cele 25 a fost Bughea de Sus care a întrunit un număr de 80 de puncte, iar diferențierea cu următoarea clasată, Vulturești, s-a făcut după numărul de burse sociale.
Prin HCJ nr. 169/27.06.2023 a fost aprobat punctajul acordat fiecărui UAT, iar hotărârea a fost transmisă prin adresă oficială către fiecare UAT în parte, niciunul dintre acestea necontestând punctajul acordat și aprobat.

Referitor la afirmația potivit căreia ”criteriile de sprijinire a UAT-urilor aveau tangență și cu apartenența politică”, facem precizarea că la acea vreme dl Ion Pîrnuță avea funcția de viceprimar și de președinte al organizației PSD Rucăr, iar primarul localității era membru PSD, deci nu poate fi vorba despre atribuirea microbuzelor pe criterii politice, mai ales ținând cont de criteriile mai sus menționate.
La afirmația ”la comune unde au 23 de elevi s-au dat câte 2 microbuze”, răspundem categoric că nu există niciun astfel de caz și cerem public dlui primar Ion Pîrnuță să facă dovada acestui lucru sau să-și ceară public scuze pentru declarațiile inexacte făcute.
În ceea ce privește transportul elevilor de liceu, aceștia, potrivit HG 810/2023, au la dispoziție 2 opțiuni:

  1. Acolo unde există program de transport județean de persoane, adică dinspre Dâmbovicioara și Dragoslavele sau Câmpulung aceștia beneficiază de abonament gratuit pentru transport. În cazul în care programul județean de transport nu satisfăcea nevoile elevilor, potrivit adresei 21585/11.08.2025, UAT Rucăr a avut timp la dispoziție până la sfârșitul lunii septembrie anul acesta, să facă propuneri pentru modificarea programului. Acest lucru a fost îndelung mediatizat atât în presă, pe pagina de Facebook a instituției, cât și pe site-ul propriu. Până la acest moment nu am primit nicio solicitre în acest sens de la UAT Rucăr.
  2. În cazul în care nu există transport județean, elevilor li se decontează o sumă forfetară de 0,41 lei/km. Administrația locală din Rucăr poate veni în ajutorul elevilor prin sprijinirea încheierii unui contract de transport între o firmă autorizată și părinții elevilor, așa cum alte UAT-uri au procedat (ex. Comuna Ungheni).

Ne dorim ca opinia publică să fie corect informată, pe baza faptelor și a documentelor, nu a interpretărilor tendențioase. Nu urmărim polemici, ci doar restabilirea adevărului și clarificarea unor aspecte esențiale pentru cetățeni. Transparența, corectitudinea și respectul față de oameni rămân pentru noi reperele fundamentale în tot ceea ce facem.
PREŞEDINTE, Ion MÎNZÎNĂ

Citește și Avem documentele, vi le prezentăm! Când deja era haos pe trasee, Consiliul Judeţean a plătit în august 2025 un alt studiu de trafic prin care să fie corectat cel din 2021, din pandemie

Citește și Dormiţi bine, domnilor din conducerea Consiliului Judeţean? Din 52 de microbuze şcolare niciunul nu a ajuns la Rucăr, deşi liceul din comună poate instrui elevi de pe toată valea Dâmboviţei

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită