Web Analytics

Dezbatere cu prilejul Zilei Mondiale a Consumatorilor la Universitatea „Constantin Brâncoveanu”

de | 21.03.2019 12:56 | Actualitate

Pe 15 martie, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice din cadrul Universității „Constantin Brâncoveanu” a găzduit un seminar-dezbatere menit să aducă în atenţia studenţilor importanţa cunoaşterii drepturilor consumatorilor.
La seminarul aflat la ediţia a VII-a a participat comisarul-şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor, d-na Violeta Nedelcu, și studenţi din anul I Management Frecvenţă Redusă şi anul I Master, din Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice, cadre didactice din universitate: lector dr. Andreea Gangone, prodecan Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice, conf. univ. dr. Cristina Gănescu, decan Facultatea Finanţe Contabilitate, conf. univ. dr. Mihaela Savu, director de departament, conf. univ. dr. Cristiana Sima, conf. univ. dr. Delia Teselios, lector univ. dr. Iuliana Tălmaciu, coordonator instituţional Erasmus, şi absolvenţi ai UCB: Mihaela Tiliţă şi Raluca Lazea. Seminarul a fost deschis prin prezentarea invitaţilor şi a participanţilor de către conf. univ. dr. Mihaela Asandei, decan al Facultăţii de Management Marketing în Afaceri Economice, care a arătat necesitatea cunoaşterii drepturilor consumatorilor şi a acţiunilor pentru protejarea acestor drepturi. Comisarul OPC Argeș, Violeta Nedelcu, prezenţă activă în cadrul seminarului, a prezentat noutăţi europene privind protejarea drepturilor consumatorilor în cazul achiziţionării unor pachete de servicii de călătorie, al călătoriilor cu avionul şi în cazul cumpărăturilor on-line, insistând pe informarea celor prezenţi pentru dreptul la acţiune atunci când apar probleme în relaţiile comerciale la care participă consumatorii şi aducând în discuţie diferite situaţii în care operatorii economici utilizează clauze abuzive.
Studenţii prezenţi au adresat întrebări şi au ridicat probleme privind încălcarea unor drepturi ale lor în calitate de consumatori, fiind informaţi despre ce înseamnă o sesizare şi ce este o reclamaţie, de ce este necesar să cerem chitanţa fiscală, de ce trebuie să citim etichetele produselor sau contractele pe care le încheiem, unde să dăm telefon dacă ne sunt încălcate drepturile, cum putem cere înlocuirea produsului sau returnarea acestuia, cum să facem tranzacţii on-line sigure şi avantajoase, cum să reacţionăm atunci când un bun comandat on-line ne ajunge deja stricat sau vine altceva decât s-a comandat.
 

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

0 Comentarii