Web Analytics

Despre lucrurile cu adevărat importante sau educaţia în şcolile speciale

de | 9.09.2021 13:18 | Actualitate, Bani europeni, Politica si Administratie

Deși Cicero este o voce uitată în contemporaneitate, voi încerca să pledez „pro domo”, amintindu-ne că unul dintre discursurile sale rostite la terminarea exilului s-a numit „pro domo sua” (pentru casa sa).
Demersul meu pornește, în primul rând, dintr-un impuls de solidaritate cu toți colegii și colegele noastre, cadre didactice cu experiență în cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă – Ștefănești, Argeș. Trebuie să menționez că întreg colectivul de profesori, psihologi, profesori-educatori sau instructori de educație au o reală peocupare pentru a întâmpina eventualele provocări pe care elevii noștri le ridică zilnic. Prin excelență, acești copii cu cerințe educaționale speciale, niște inocenți aflați în proximitatea unei lumi ce și-a pierdut reperele morale, uitând de Bine, Adevăr și Frumos, au nevoie de înțelegere, bunătate și de speranță. Centrul Școlar de Educație Incluzivă este, în acest sens, o mare familie în care elevii aceștia, dincolo de greutățile inerente pe care le au, reușesc să ne impresioneze prin parcursul lor școlar.

De multe ori, ei sunt mult mai afectivi, mult mai înțelegători în comparație cu alți copii din învățământul de masă. Reușesc chiar să ne recompenseze cu zâmbete sincere, priviri recunoscătoare, iar ochii lor nu mint niciodată. Acolo, în acele întinderi nesfârșite de puritate se nasc visurile lor firești, umane, genuine… Un mare accent se punea în desăvârșirea activităților instructiv-educative, pe latura artistică și expresivă puternic reliefată la elevii cu cerințe educaționale speciale. Cu mândrie afirmăm că rezultatele copiilor noștri la diverse concursuri de muzică, poezie și dans ne dau încredere și speranță.

Citește și Instituțiile publice vor fi obligate să aibă locuri speciale pentru biciclete

Un fapt ce nu trebuie eludat este acela referitor la participarea profesorilor în contextul activităților extracurriculare, ceea ce a contribuit la crearea unui climat unic, benefic pentru evoluția elevilor care învață la Centrul Școlar de Educație Incluzivă – Ștefănești, Argeș.
Din nefericire, vremurile ne sunt potrivnice, iar isteria globală creată de pandemie a sistat temporar acele unice manifestări culturale ce constituiau surse de hrană spirituală.
Cu toate acestea, întregul colectiv de profesori și personalul auxiliar, cei din sectorul tehnic, economic și administrativ, asistentele medicale și infirmierele au putut crea premisele unui spațiu unic, în care educația și dragostea pentru misiunea de a fi dascăl sunt tot atâtea posibilități de e a evolua și de a ne perfecționa în permanență.

Coeziunea acestui corp didactic, profesori cu studii temeinice în psihologie și psihopedagogie specială, este asigurată de doamna director, care a reușit, în scurt timp, să mobilizeze întregul colectiv al școlii, astfel încât să consolideze instituția noastră din toate punctele de vedere la nivelul standardelor europene.
În încheiere aș vrea să scot în evidență rolul decisiv al școlilor speciale în educația copiilor cu cerințe diferite, pe care doar profesorii înzestrați cu har le pot înțelege. Este o utopie sau -și mai rău- o naivitate să crezi că anumite O.N.G.-uri sau asociații născute peste noapte ar putea să se substituie unui Centru Școlar de Educație Incluzivă.
Profesor educator, Romulus Sălăge

Citește și Reabilitarea Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sfânta Filofteia” s-a încheiat cu succes

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii