Web Analytics
scris miercuri, 22.06.2016

De-abia reabilitată, o stradă a crăpat şi va fi refăcută cu alţi bani din bugetul local

# Primăria Câmpulung iroseşte miliarde de lei pe lucrări de mântuială

De-abia reabilitată, o stradă a crăpat şi va fi refăcută cu alţi bani din bugetul local

Campania de asfaltări iniţiată de Călin Andrei şi asumată electoral de Liviu Ţâroiu a evidenţiat încă o dată modul defectuos în care se execută lucrările pe bani publici în Câmpulung. Strada Richard, una dintre cele mai lungi din municipiu, a fost reabilitată anul trecut, iar acum este aproape impracticabilă pe o porţiune care s-a surpat. Pentru refacere, Consiliul Local a alocat alţi bani, dar problema nu se va rezolva prea curând.
Lucrarea de reabilitare a străzii a fost scoasă la licitaţie în 2014, iar în anul următor s-a demarat procedura, firma câştigătoare fiind o firmă din Piteşti. A fost, de fapt, un pachet de străzi preluate spre asfaltare şi consolidare, valoarea totală a investiţiei fiind de 1,37 milioane de lei (13 miliarde de lei vechi). Destul de complexă a fost intervenţia, în condiţiile în care era nevoie nu doar de simpla asfaltare, ci şi de amenajare de canalizare pluvială, realizarea de trotuare, eliminarea impactului provocat de curgerile de apă şi completarea fundaţiei. Nu se finalizaseră lucrările când s-a demarat şi licitaţia pentru continuarea investiţiei pe alt tronson, de asemenea completat cu altă stradă, de data aceasta valoarea fiind de circa 7 milioane de lei. În plus, s-a luat în considerare şi începerea lucrărilor la reţeaua de canalizare. Apoi a apărut problema. Una mare!

E pe ducă şi zidul de sprijin

Potrivit celor din Primărie, „după execuţia lucrărilor de reabilitare, în perioada de exploatare a acesteia, în dreptul Văii Richard (la partea superioară a văii) s-a declanşat, în luna februarie 2016, o alunecare de teren, situată între km 0+630 şi km 0+660, care s-a manifestat în lungul văii şi a afectat partea carosabilă a străzii pe aproximativ jumătate din lăţimea acesteia. Alunecarea de teren a afectat şi zidul de sprijin, situat pe latura sudică a drumului şi amplasat între km 0+636 şi km 0+654. Zidul de sprijin a fost afectat prin: deplasări pe orizontală/verticală; deschiderea substanţială a unui rost dintre două tronsoane; fisuri. Zidul de sprijin de pe latura Sudică a drumului este realizat din beton armat şi se află într-un echilibru limită, faptul că nu s-a prăbuşit şi că nu a căzut în aval datorându-se, pe de o parte, faptului că tronsoanele de capăt reazemă (pe aproximativ jumătatea acestora) pe teren sănătos (stabil deocamdată), iar, pe de altă parte, faptului că armăturile din oţel beton ale tronsoanelor sunt continue şi între rosturi. Acostamentul drumului – pe latura sudică a acestuia – este deplasat cu 10-15 cm faţă de covorul asfaltic; carosabilul drumului, pe jumătate din lăţimea aflată spre Valea Richard stă în surplombă, terenul de sub îmbrăcăminte fiind alunecat. Stâlpii din lemn, situaţi pe latura sudică a străzii, care susţin reţelele aeriene, sunt înclinaţi (2 stâlpi amplasaţi pe zonele de capăt ale alunecării), existând riscul prăbuşirii lor şi a întreruperii alimentării cu energie electrică şi telecomunicaţii, cu eventuale accidente umane prin electrocutare”. Mai pe româneşte spus, drumul s-a crăpat şi a luat-o la vale, descoperind o falie imensă. Accesul rutier a fost blocat, iar afectată este şi o pensiune din zonă, nu numai cei domiciliaţi pe strada care leagă municipiul de comuna Bughea de Jos.

O jumătate de milion de euro în plus

Locuitorii de pe stradă reclamă modul de lucru, în condiţiile în care, spun ei, zona a mai fost afectată de alunecări de teren în urmă cu peste patru decenii. „După ce pământul a dus câteva case la vale, au fost montate nişte «capre» care, în timp, au stabilizat locul. Când au făcut lucrarea acum, le-au luat, au pus un fel de piloni şi s-a les praful”, ne-a relatat un localnic.
În grabă, cei din Primărie au alocat 55.000 de lei pentru documentaţia tehnică necesară consolidării. Asta se întâmpla în martie, iar peste două luni s-au scos din bugetul local alte 2,3 milioane de lei destinaţi lucrărilor de construcţii şi montaj la strada Henry Richard. În fapt se impun stabilizarea alunecării de teren şi punerea în siguranţă a drumului. Rămâne de văzut cât de repede se va acţiona, în condiţiile în care va fi nevoie de organizarea unei noi licitaţii pentru desemnarea executantului.

Un alt caz: strada Drăceşti

În urmă cu câţiva ani, a apărut o problemă şi pe strada Drăceşti, cea care duce înspre cartierul Mărcuş, o zonă deja populată de oameni veniţi din Capitală pentru linişte şi frumuseţe. Cu greu s-au efectuat lucrări de stabilizare a drumului, dar a trecut aproape un deceniu şi problema nu a fost rezolvată pe deplin. În bugetul pe 2014 au fost prevăzuţi 484.000 de lei pentru consolidarea drumului, dar nu s-a intervenit, iar lucrările au fost amânate doi ani. În 2016 există o alocare de 200.000 de lei în acelaşi scop, dar jumătatea anului nu a adus nicio schimbare în bine a situaţiei.
Cătălin Ioan Butoiu

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită