Gheorghe Bărîcă (foto), director general Termo Calor Confort: „Colaborarea cu cetățeanul e delicată. În fiecare zi, oamenii noștri bat la ușile datornicilor”
Datoriile asociațiilor de proprietari și ale persoanelor fizice din Pitești la S.C. Termo Calor Confort, operatorul regional al serviciului public de producere, transport, distribuție și furnizare de energie termică în sistemul centralizat, însumează aproximativ 4 milioane de lei (40 miliarde lei vechi)! Directorul general Gheorghe Bărîcă știe cât de anevoioasă e recuperarea acestor restanțe, al căror nivel rămâne cam același de la an la an.
„Sunt bani mulți! În fiecare zi, oamenii noștri specializați bat la ușile datornicilor și încercăm pe cale amiabilă recuperarea sumelor restante. Sunt aproximativ 40 de asociații cu datorii care se cifrează la 3 milioane lei. Restul de un million provine, în special, de la clienți persoane fizice – 411 la număr – care au restanțe mai mari de 100 de lei. Avem clienți care ne spun că plătesc termoficarea o dată pe an. Și îi întreb: ce societate din lumea asta are facturi care se achită o dată pe an? Facturile sunt lunare, scadența e la o lună, nu se poate altfel” – ne-a precizat Gheorghe Bărîcă.
Există și soluția recuperării banilor în instanță, dar, în cazul datoriilor mici, ar fi – vorba aia – mai mare daraua decât ocaua. „Ca să dau pe cineva în judecată mă costă numai deschiderea dosarului 200-300 de lei, iar eu am de încasat de la unii dintre ei 100 de lei. Nu pot să-i dau în judecată pentru 100 de lei. Colaborarea cu cetățeanul pe termoficare este delicată” – a conchis la fel de… delicat directorul general al operatorului.
SC Termo Calor Confort mai are la Pitești aproximativ 18.000 de clienți (care utilizează agent termic în sistem centralizat). Anul trecut au fost 600 de debranșări de la sistem, iar în acest an numărul lor a scăzut cu aproximativ 50%. Au fost în 2024 și maximum 20 de clienți care au cerut rebranșarea.
Citește și Previziunile economice din toamna anului 2024: O revenire treptată într-un mediu nefavorabil
Citește și Industria auto din Europa nu se simte bine, VW a anunţat pierderi colosale. Cum avem grijă de Dacia?
0 Comentarii