Web Analytics
scris vineri, 04.07.2025

Cum să ceri sprijinul pentru facturile la energie începând cu 1 iulie 2025

Începând cu data de 1 iulie 2025, persoanele cu venituri reduse pot solicita un ajutor financiar pentru plata facturilor la energie electrică, conform noilor reglementări stabilite de autorități.

Cum să ceri sprijinul pentru facturile la energie începând cu 1 iulie 2025

Acest sprijin, sub forma unui tichet electronic în valoare de 50 de lei lunar, este destinat să ajute familiile și persoanele singure care întâmpină dificultăți în acoperirea costurilor cu energia, în contextul în care schema de plafonare a prețurilor la energie a expirat la 30 iunie 2025.

Citește și: Pompierii sting un incendiu de patru hectare în Argeș

Cine poate beneficia de acest ajutor?

Potrivit ordonanței de urgență nr. 35/2025, sprijinul se acordă persoanelor singure cu venituri nete lunare de cel mult 1.940 lei și familiilor cu venituri nete medii pe membru de maximum 1.784 lei. Beneficiarii trebuie să aibă domiciliul în România și să dețină acte de identitate valabile. Nu pot beneficia de acest ajutor cei care execută pedepse privative de libertate sau beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial. 

Cum se solicită sprijinul?

Solicitarea ajutorului poate fi depusă atât în format fizic, cât și online, deși, până în prezent, aplicația electronică dedicată nu este încă funcțională. Astfel, în prezent, cererea trebuie completată pe suport de hârtie și depusă la primăria locală unde se află locul de consum sau la oficiul poștal. Autoritățile locale și poșta au obligația de a asista persoanele care întâmpină dificultăți în completarea formularului.

Formularul poate fi obținut direct de la primării, iar după completare, acesta se înregistrează în format tipărit și datele sunt introduse în aplicația electronică în termen de maximum trei zile lucrătoare.

Citește și: Cât pierd pensionarii prin plata CASS în funcție de valoarea pensiei

Cum funcționează tichetul electronic?

După procesarea cererii, beneficiarii vor primi un tichet electronic, care va fi transmis pe adresa de email indicată în cerere. Acest tichet poate fi printat de către beneficiar sau de către reprezentanții instituției care a ajutat la completarea cererii.

Tichetul are o valoare lunară de 50 de lei și poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică emise începând cu 1 iulie 2025. Valabilitatea sprijinului este de 12 luni de la ultima încărcare a sumei.

Compania Națională Poșta Română va gestiona plățile către furnizorii de energie electrică prin serviciul de mandat poștal. Pentru fiecare beneficiar se va deschide un cont de mandat poștal prin care se vor face operațiunile de plată. Costurile aferente serviciilor poștale vor fi suportate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, prin Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

Citește și: Un tribunal din România a fost executat silit. Are de plătit sume restante de 70.000 de euro

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

FC Argeș are un nou sponsor

METABET CF S.A. se alătură Familiei Vulturilor! FC Argeș are plăcerea să anunțe concretizarea unui...

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...