Web Analytics

Consens în Argeş: Autostrada Piteşti-Sibiu nu are decât o variantă, Varianta 1

de | 17.12.2015 15:51 | Politica si Administratie

După ce proaspăt instalatul Guvern Cioloș a scos de la sertar încă patru variante pentru autostrada Pitești-Sibiu, variante pe care probabil Guvernul Ponta le păstra pentru eventuale negocieri cu clientela politică, în spațiul public a fost lansată o adevărată dezbatere cu privire la care dintre cele cinci variante ar fi mai bună pentru traseul viitoarei șosele de mare viteză. Aceasta și în condițiile în care reprezentanții Dacia, principalul beneficiar economic al acestei autostrăzi, s-au poziționat pentru Varianta 1 iar mai mulți politicieni vâlceni, liberali în special, fac demersuri pentru a fi aleasă Varianta 4, care ar servi mai bine intereselor de afaceri de pe Valea Oltului. Despre toate acestea am discutat cu reprezentanții Dacia, dar și cu prefectul județului și consilierul județean liberal Narcis Sofianu ca reprezentanți ai mediului administrativ local.

Constantin Stroe: „Varianta 1 este singura care respectă scopul acestei autostrăzi!”

„Noi am analizat toate variantele și, cu tot respectul pentru cei din Vâlcea, suntem convinși că Varianta 1 este cea mai bună din toate punctele de vedere. Și mă refer aici la traseu, distanță, timp de parcurgere și nu în ultimul rând costuri de execuție. Mai mult decât atât, această variantă este, din informațiile care există, și cea mai avantajoasă din perspectiva exproprierilor, pe acest traseu efortul financiar pentru aceste exproprieri fiind cel mai mic. Cât privește anul 2020 ca termen de finalizare, ce să spun, dat fiind că Dacia cere această autostradă încă din 1999 este un termen mult întârziat, dar faptul că Sibiu-Pitești este considerată prioritatea priorităților mă face să fiu puțin mai optimist acum. Cu toate acestea, tehnic vorbind, mi-e greu să cred că va fi gata în 2020”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș Constantin Stroe, președinte ACAROM, fost director general Dacia.

Ion Iordache: „Doar Varianta 1 respectă ideea de autostradă”

„Domnule, nu există altă variantă decât Varianta 1 pentru că e singura care respectă ideea de autostradă și anume aceea de a parcurge pe cel mai scurt drum posibil distanța dintre două puncte. Cât despre punerea în dezbatere a mai multor variante eu unul mă simt ca în fabula cu Măgarul lui Buridan care a murit de inaniție neștiind din care căpiță de fân să mănânce, adică riscăm să rămânem fără autostradă pentru că nu ne decidem la o variantă anume în timp util. E un joc politic aici mai ales că pentru Comarnic-Brașov, de exemplu, nu au fost mai multe variante. Aici de ce să fie? Ca să ne certăm noi cu Vâlcea? E o prostie, dar din prostia asta profită pungașii ăștia de politicieni și conducători. Cât despre termenul de finalizare, ce să zic, pe mine oricum nu mă mai prinde în funcțiune pe aici”, ne-a spus viceliderul SAD, Ion Iordache.

Mihai Oprescu: „Varianta 1 este opțiunea europeană, nici măcar a Daciei”

„În primul rând trebuie să fim corecți și să spunem că Varianta 1 este cea mai avansată din punctul de vedere tehnic, al studiilor făcute. Această variantă nu e o opțiune nici măcar a Daciei, ea este opțiunea europeană a Coridorului IV Paneuropean din care face parte. Așadar nu vorbim de interesul Daciei, ci de interesul național coroborat cu cel european. Bineînțeles că această coroborare s-a făcut astfel încât să fie deservite și interesele regionale și locale de la noi. Este singura variantă viabilă și singura care a fost abordată până acum în studiile efectuate. Cât îi privește pe vecinii din Vâlcea eu sunt convins că autostrada în Varianta 1 va avea suficiente conexiuni rutiere care să o facă benefică și pentru județul lor. Anul 2020 ca termen de finalizare este un deadline pentru cofinanțarea europeană, așa că ne cam obligă această cofinanțare să-l respectăm. Bineînțeles că pot exista derogări dar acestea nu vor fi cu mult peste acest termen”, este de părere prefectul județului, Mihai Oprescu.

Narcis Sofianu: „Dacă aș fi candidat la Vâlcea și eu ceream Varianta 4”

„Ideea de autostradă este să ajuți oamenii să ajungă pe drumul cel mai scurt în timpul cel mai scurt dintr-un oraș în altul. Ori varianta 1 este singura care îndeplinește acest criteriu. În plus, este și cea mai ieftină și cea mai ușor de realizat. Acum, ce să zic, și eu dacă aș fi candidat la Vâlcea aș fi făcut ce fac acum colegii de acolo, aș fi cerut Varianta 4. Dar sunt convins că nu va exista această opțiune pentru că este mai lungă cu peste 40 de kilometri, mai scumpă și mult mai greu de realizat. Așadar autostrada Pitești-Sibiu nu are decât o singură variantă, Varianta 1”, ne-a declarat consilierul județean Narcis Sofianu.
Florin Silvestru

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii