SC Publitrans 2000 SA, operatorul de transport public de persoane din Pitești, dar și din zona metropolitană, a tot avut în anumite perioade deficit de controlori pe trasee. Unul dintre motive e evident: autobuzele societății comerciale – acum într-un număr sporit – au intrat și pe liniile noi, cum ar fi spre Ștefănești, Bascov, Mărăcineni etc, iar problemele cu unii călători de anumite etnii din localitățile limitrofe sunt mai multe.
Există, însă, și un alt motiv pentru care „schema” controlorilor nu e completă întotdeauna, deși cererea e mare pentru astfel de posturi. Anul trecut, pe vremea asta, când la un concurs cu 31 de candidați doar unul a fost admis pe post de „naș” – cum li se mai spune în limbaj popular – Manuel Rotaru, directorul „Publitrans”, ne declara cu sinceritate că ei, controlorii, „trebuie să aibă anumite aptitudini; să știe să scrie, să completeze un proces verbal de contravenție, să-și găsească cuvintele ca să convingă contravenientul, care este deja ostil…”
Șeful ”Publitrans” adăuga, în acel context, că „nu trebuie să arăți că ești slab, ci să demonstrezi că ești puternic”.
În mare măsură, și anul acesta problema cu „aptitudinile” a rămas cam aceeași: unii candidați duc lupte grele cu limba română și cu gramatica limbii române. Cu ceva timp în urmă, la „Publitrans” a fost din nou concurs. Din 20 de aspiranți au fost admiși, totuși, patru „nași” (adică necesarul) și trei tonetiști (la vânzare de bilete). Iată cererea unuia dintre candidați, scrisă cu litere majuscule:
„DONU DIRECTOR, SUSENATU (…) DOMICILU ÎN PITEȘTI VĂ ROG SĂ ÎM APROBAȚ ȘI MIE CERERA DE PATICIPARE LA COCUS ÎN CALITATE DE CONTLOR VĂ MUȚUMESC”.
În linii mari, se înțelege ce vrea omul, nu? Își găsește cuvintele în scris mai greu, dar nu știm dacă – vorba directorului Manuel Rotaru – cu vocabularul ăsta poate convinge contravenientul, care e deja ostil… Ce ziceți, el o fi luat concursul?
0 Comentarii