Web Analytics

Colegiul pedagogic din Câmpulung reacționează după ce s-a propus eliminarea, în noua lege, a specializării educator-învățător

de | 18.01.2023 11:51 | Actualitate, Home, Politica si Administratie

Legile Educației lăsate în proiect de fostul ministru Sorin Câmpeanu și repuse în dezbatere de actualul ministru Ligia Deca nasc deja vii nemulțumiri, după publicarea informației că specializarea educator-învățător dispare din oferta liceelor pedagogice.

Scrisoare deschisă trimisă de Colegiul Național Pedagogic „Carol I” din Câmpulung și de alte licee pedagogice din țară, către Administrația Prezidențială:

Citește și: Reprezentanţii părinţilor îi cer ministrului Ligia Deca să facă public noul text al Legilor Educaţiei

„Având în vedere informațiile apărute în mass-media legate de proiectul de Lege a  învățământului preuniversitar, conform cărora liceele și colegiile pedagogice nu vor mai avea  specializarea de învățător, cadrele didactice din întregul sistem de învățământ pedagogic își  exprimă dezaprobarea față de această decizie, care afectează grav baza formării dascălilor din  România. 

Încercări de desființare a acestui profil au mai existat în perioada postdecembristă, dar  timpul a dovedit că au fost decizii eronate și s-a revenit asupra lor.  

Argumente: 

1. Urmând acest profil vocațional, elevii au șansa ca de la vârstă fragedă să se  pregătească temeinic pentru profesia de dascăl, într-un mediu care le oferă atât  cunoștințe teoretice, cât și competențe și abilități metodice în cadrul practicii  pedagogice desfășurate timp de patru ani. Prin școlile de aplicație, se oferă  posibilitatea elevilor să-și desfășoare practica pedagogică observativă și de predare  în condiții optime pe parcursul celor patru ani de studiu. 

2. Absolvenții liceelor pedagogice au obținut rezultate deosebite la examenul național  de titularizare în învățământul preșcolar și primar, iar în instituțiile de învățământ  unde au fost încadrați au primit aprecieri prin care se confirmă temeinicia pregătirii  psihopedagogice. 

3. Absolvenții profilului pedagogic au ocupat posturi didactice și au continuat studiile  universitare la facultățile de științe ale educației, ceea ce demonstrează că cele două  nivele de învățământ se completează și nu se exclud.  

4. Nu credem că se pot echivala anii de pregătire din liceul pedagogic și completarea  procesului de perfecționare din universitate, adică șapte ani de studiu, doar cu  formarea din mediul universitar, adică trei ani. 

Citește și: Eurostat: România e cea mai săracă țară din UE, după venitul disponibil median

5. Este cunoscut că unitățile de învățământ de stat și particulare solicită cadre  didactice care au la bază liceele pedagogice. 

6. Optăm pentru specializarea educator-învățător cu calificările: educator/ educatoare  pentru educație timpurie (ciclul antepreșcolar și preșcolar) și învățător/ învățătoare  (ciclul primar)  

7. Condiționarea absolvenților de profil pedagogic, specializarea învățător/învățătoare  care se încadrează în sistemul național de învățământ pentru ocuparea funcției  didactice de învățător/învățătoare, de absolvirea unei forme superioare de  învățământ într-o perioadă de 6-7 ani. 

Modernizarea învățământului nu înseamnă doar forme noi, preluate ca atare, ci, mai  ales, păstrarea fondului, a tradiției care și-a dovedit viabilitatea de-a lungul anilor. Credem că, în aceste condiții, adaptarea ar fi cuvântul – cheie. Trebuie mers înainte cu ceea ce avem deja  bun, fără să dărâmăm tot pentru a construi edificii fără bază. În plus, ar trebui cerută și părerea tuturor celor implicați în procesul instructiv-educativ. 

1. Colegiul Național Pedagogic ,,Carol I”, Câmpulung Muscel

2. Colegiul Național Pedagogic ,,Preparandia- Dimitrie Țichindeal”, Arad

3. Colegiul Național Pedagogic ,,Constantin Cantacuzino”, Târgoviște

4. Colegiul Național Pedagogic ,,Constantin Brătescu”, Constanța

5. Colegiul Național Pedagogic ,,Regina Maria”, Ploiești

6. Colegiul Național ,,Gheorghe Asachi”, Piatra Neamț 

7. Liceul ,,Horea, Cloșca si Crișan”, Abrud 

8. Liceul ,,Andrei Mureşanu”, Braşov 

9. Liceul Pedagogic ,,Gheorghe Șincai ”, Zalău 

10. Liceul Teologic Ortodox ,,Sfântul Constantin Brâncoveanu”, Făgăraș 11. Liceul Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi”, Roman 12.Colegiul Național Pedagogic ,,Dumitru Panaitescu Perpessicius”, Brăila 13. Liceul Teoretic ,,Nicolae Cartojan”, Giurgiu 

14. Liceul Tehnologic ,,Barbu A. Știrbey”, Buftea 

15.Colegiul Național ,,Elena Cuza”, București 

16. Liceul Teoretic ,,Nicolae Titulescu”, Slatina 

17. Liceul Pedagogic ,,Ștefan Bănulescu”, Călărași 

18.Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu”, Târgu Mureș 19.Colegiul Național Pedagogic ,,Regina Maria”, Deva 

20.Colegiul Național „Inochenție Micu Clain”, Blaj 

21. Liceul Pedagogic ,,Taras Șevcenko”, Sighetu Marmației 22.Colegiul Naţional ,,Costache Negri”, Galaţi 

23.Colegiul Național de Informatică ,,Matei Basarab”, Râmnicu Vâlcea 24. Liceul Pedagogic ,,Matei Basarab”, Slobozia 

25. Liceul Teoretic ,,Ion Creangă”, Tulcea 

26.Colegiul Național ,,Kemal Ataturk”, Medgidia 

27.Colegiul Național ,,George Coșbuc”, Năsăud 

28. Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș”, Beiuș 

29.Colegiul Național ,,Spiru Haret”, Târgu Jiu”

Articol scris de Bianca Solomon

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *