Web Analytics

CEZ trimite abonaţilor care vor să îşi schimbe furnizorul de energie scrisori cu link-uri către articole negative despre concurenţă

de | 15.06.2017 22:08 | Economie

12 EmilEnescu# Scamatoriile furnizorilor de energie pentru a nu pierde marile afaceri din Argeş # Printre cei care au primit asemenea scrisori se numără Emil Enescu (foto), patronul de la Hotel Victoria
În ultima perioadă, odată cu liberalizarea pieței de energie, mai multe companii argeșene au decis să schimbe furnizorul de energie electrică, indiferent care ar fi numele acestuia, și să aleagă un altul care să ofere dacă nu servicii mai bune măcar prețuri mai bune.

Iar câștigătorul acestei mișcări pare a fi de departe compania Enel, producător și furnizor de energie electrică. Printre oamenii de afaceri argeșeni care au făcut deja acest demers se numără Emil Enescu, patronul Hotelului Victoria sau Dan Lazăr, patronul Com Divers Auto. Schimbarea unui furnizor de servicii sau produse, fie el și unul de energie electrică, nu ar trebui să reprezinte însă nimic spectaculos într-o economie de piață sănătoasă. Nu e și cazul României unde pierderea unui client de calibru duce la demersuri care ar putea fi hilare dacă n-ar fi triste și, uneori, la practici aproape perverse din partea perdanților.

Ce spune Emil Enescu: „Cei de la CEZ mi-au trimis o hârtie din care să mă lămuresc că ceilalți furnizori n-ar fi serioși sau ar avea probleme, ceea ce nu este corect pe o piață liberă”

12 cezEmil Enescu, patronul de la Hotel Victoria, a schimbat recent vechiul furnizor (CEZ) preferând transferul la Enel. Domnia sa ne-a informat și că atunci când a solicitat încetarea raporturilor contractuale a primit din partea CEZ o hârtie „ajutătoare” care conține link-uri către articole de presă negative despre concurenții din piață. „Da, am schimbat furnizorul de energie electrică în primul rând pentru că ei, CEZ-ul, ne cresc prețurile după cum vor și când vor. Se cred monopol și se comportă ca un monopol și asta nu e tocmai corect într-o economie de piață. Mi-au trimis o hârtie din care să mă lămuresc că ceilalți furnizori n-ar fi serioși sau ar avea probleme, ceea ce iar nu este corect pe o piață liberă. Au existat chiar și tentative de șantaj de genul amenințărilor că ne taie curentul imediat. În cele din urmă am optat pentru Enel, în primul rând pentru preț care este cu 10 lei mai mic pentru un megawatt, o reducere semnificativă pentru o activitate ca a noastră”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș omul de afaceri Emil Enescu.

Și Com Divers Auto Ro a schimbat ruta către Enel

Un alt mare agent economic argeșean care a schimbat furnizorul de energie electrică este transportatorul Com Divers Auto Ro, patronat de omul de afaceri Dan Lazăr, care a renunțat la serviciile Tinmar tot în favoarea celor de la Enel. Contactat de Jurnalul de Argeș, Dan Lazăr a confirmat schimbarea furnizorului și ne-a îndrumat către reprezentanții compartimentului din societate care s-a ocupat de acest demers. În cazul Com Divers Auto Ro, nemulțumirea a fost legată de modul în care erau impuse prețurile de către vechiul furnizor. Astfel, acesta trimitea clientului o notificare și un act adițional la contract prin care se impunea o majorare de preț și se acorda un termen limită pentru care se cerea semnătura acestuia din urmă. În situația în care clientul nu semna actul adițional în termenul impus de furnizor, acesta din urmă trimitea notificări cu privire la sistarea furnizării energiei electrice și chiar proceda la această sistare, lucru care pentru Com Divers Auto Ro s-a și întâmplat în primăvara acestui an după ce a anunțat că intenționează schimbarea furnizorului. Dacă totuși clientul semna adiționalul la contract acesta era pus în fața unei măriri de preț considerabilă, care în cazul Com Divers Auto Ro ar fi fost și de peste 15%. Toate acestea, dar și prețul mai bun precum și serviciile de consultanță superioare oferite de cei de la Enel au determinat compania argeșeană să aleagă transferul către acest furnizor de energie electrică.

Reprezentant ENEL: „Regulile sunt aceleaşi pentru toţi şi trebuiesc respectate de toţi”

Legat de toate acestea, Cristina Turcescu, reprezentant vânzări partener ENEL pentru județul Argeș ne-a declarat următoarele: „Eu nu pot comenta practicile altor conpanii din energie, dar vă pot spune că regulile sunt aceleași pentru toți și trebuiesc respectate de toți. O astfel de portare are un termen standard de 35 de zile și începe prin notificarea furnizorului de către client cu privire la intenția acestuia de a înceta raporturile contractuale. Urmează o serie de demersuri care se sfârșesc printr-o notificare prin care clientul de data aceasta este anunțat că este liber să-și aleagă un alt furnizor de energie electrică. Despre alegerile clienților nu vă pot spune decât că acestea sunt făcute pe o piață liberă în care ofertele sunt la vedere iar regulile aceleași pentru toată lumea. Clienții despre care ați amintit au ales Enel mulțumită prețului, serviciilor de calitate și seriozității acestei companii. Și tot datorită acestor calități Enel, companie aflată în plină expansiune, a ajuns astăzi în zona de distribuție Oltenia din care face parte și Argeșul să fie prezentă în peste 50% din localitățile acesteia atât la consumatorii juridici, cât și la cei fizici”.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii