CEZ e pentru mine și pentru multe sute de mii de abonați din sudul țării un lider incontestabil. Da, ați citit bine. E un lider incontestabil la comunicare și servicii de doi lei, la lipsă de reacție și opacitatea în relația cu toți cei care plătesc lună de lună bani mulți din salarii mici pentru a avea curent electric de la CEZ. În schimb însă, CEZ și-a făcut sediu de milioane în cartierul Craiovei, unde comunicarea e asigurată de cei de la… pază. Ca ziarist, dacă vrei să cauți pe cineva de la serviciul de relații cu presa, ai surpriza ca pe site-ul companiei să găsești doar o banală adresă de e-mail la care nu răspunde nimeni (sau răspunde cu întârziere de săptămâni) și nici măcar un număr de telefon. Inadmisibil și penibil pentru o companie precum CEZ, cu venituri de multe miliarde. Luni, 18 aprilie, un cartier întreg din Pitești – Eremia Grigorescu – a stat de la 9 dimineața până seara fără curent din cauza unei avarii. Adică 10.000 de oameni dintr-un cartier dintr-un oraș din Uniunea Europeană nu a avut curent mai bine de o jumătate de zi. E normal? Nu, nu e deloc. Am primit la redacție mai multe sesizări legate de avaria din Eremia și singurul fel în care am putut lua legătura cu cei de la CEZ a fost pe… Facebook, iar cineva de la social media ne-a spus sec că se lucrează pentru remedierea avariei și că aceasta va fi soluționată în „maximum o oră.”
În fine, asta este doar una dintre numeroasele probleme legate de CEZ. Problema – și una mare – e și faptul că Centrul Regional de Contact Pitești al CEZ nu are nu număr de telefon alocat, singura soluție fiind tot info linia CEZ, la care fie trebuie să aștepți minute bune până să fii preluat, fie răspunsurile și reacțiile sunt destul de des pe lângă subiect. În schimb, CEZ are reacție când debranșează clienții pentru o datorie de câțiva lei și le cere taxă de rebranșare de vreo 300 de lei. Și tot CEZ emite niște facturi de câte șapte pagini pline de date inutile din care nu se înțelege nimic.
În orice caz, până la sfârşitul anului 2017 întreaga piaţă de energie electrică va fi liberalizată, astfel încât toţi consumatorii casnici vor trebui să îşi negocieze alte contracte. Cine știe, poate că atunci se va schimba și atitudinea angajaților și șefilor de la CEZ vizavi de consumatorii tratați din păcate prea des și prea mult cu sictir.
Denis Grigorescu

Lecția de drept. Protecția juridică prin contractul de asigurare
Polița de protecție juridică este un contract de asigurare care acoperă costurile legale și alte...
0 Comentarii