Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat
un nou eveniment din seria Business Breakfast la Palatul CCIB, cu tema: „Noile
reglementări fiscale. Adaptarea companiilor la RO e-Factura, RO e-Transport și
SAF-T”.
„Mediul de afaceri are nevoie de transparență, de stabilitate și de
predictibilitate. În plus, este nevoie ca strategia fiscală națională să aibă în vedere:
stimularea fiscală a domeniilor prioritare în dezvoltarea economiei naționale;directionarea veniturilor suplimentare obținute ca urmare a noilor măsuri fiscale către investiții; întărirea disciplinei financiare și recompensarea contribuabilului
onest și disciplinat”, a declarat Iuliu Stocklosa, președintele CCIB, în deschiderea
evenimentului, la care au participat aproape 100 de antreprenori, manageri,
directori financiari, experți și consultanți.
Invitații speciali ai ediției au fost: Ráduly Róbert Kálmán, secretar de stat î
Ministerul Finanțelor Publice, Dan Manolescu, președintele Uniunii Profesiilor
Liberale din România și președintele Camerei Consultanților Fiscali, Sia-Nicoleta
Jiru, director al Direcției Proceduri și Programare Control Fiscal (ANAF), Nicolae
Nițu, inspector șef Direcție, Direcția Antifraudă Fiscală (ANAF), Albert Fruth, șef
serviciu, Unitatea de Management al Informației (ANAF) și Adriana Popa, lector
CECCAR.
„Ne propunem să nu mai facem lucruri pe repede înainte. România suferă de
10 ani, din 2014, când s-a trecut la o politică de creștere bazată pe consum, susținut
prin import, ceea ce a condus la dublu deficit”, a declarat secretarul de stat Ráduly
Róbert Kálmán. Înaltul demnitar a subliniat orientarea MFP către stimularea
conformării voluntare a contribuabililor, cu scopul de a-i convinge pe cât mai mulți
să intre în legalitate.
Despre importanța asigurării de către ANAF a unor baze competitive corecte
pentru toți jucătorii din piață a vorbit și Dan Manolescu, în preambulul intervenției
sale în care a prezentat pe larg, inclusiv cu studii de caz, modificările aduse
regimului microîntreprinderilor și legislației privind impozitul suplimentar pe cifra
de afaceri.
Cei trei specialiști ANAF au discutat deschis și constructiv cu participanții
despre principalele provocări în ceea ce privește implementarea sistemelor Ro e-
Factura, Ro e-transport și Ro e-TVA (inclusiv decontul precompletat), dar și
despre generalizarea obligativității depunerii SAF-T (fișierul standard de control
fiscal).
Citește și:
- Bulgaria nu va adopta moneda euro de la 1 ianuarie 2026
- Sondaj de opinie INSCOP Research – Patriotism economic, interes național, conspirații
Timp de trei ore, au fost abordate aspecte teoretice și practice privind
modificările aduse cadrului legal aplicabil, îndeosebi în ceea ce privește: termenele
de implementare, obligațiile de raportare, modalitățile concrete în care ANAF
încurajează creșterea gradului de conformare voluntară și recompensează
comportamentul corect al contribuabilului, diversificarea tratamentului fiscal. De
exemplu, potrivit noului sistem de management integrat al riscului, care are termen
de implementare 31 decembrie 2025, în urma unei analize complexe, contribuabilii
vor fi împărțiți pe trei clase de risc – ridicat, mediu și scăzut, fiecare clasă cu
tratament fiscal diferit. În context, s-a subliniat importanța pe care ANAF o acordă
notificărilor de conformare, ca instrument util care ajută contribuabilii să intre în
legalitate și să corecteze eventualele inadvertențe.
Următoarea ediție a Business Breakfast cu tema „Fonduri nerambursabile
pentru IMM-uri: Oportunități și cerințe pentru dezvoltarea afacerilor” va avea lo
în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 19 februarie, la ora 9,30.
Biroul de presă al CCIB
0 Comentarii