Web Analytics
scris joi, 15.09.2011

Bratu a înlocuit ”Primul Ghiozdan” cu ”Primul Gipan”

# Bugetarul cu cinci limuzine de lux. În paralel cu programul „Primul ghiozdan”, inspectorul școlar general Gabriel Bratu a dat drumul la programul personal „Primul  Gipan”. Iar eficiența acestuia s-a dovedit a fi atât de mare, încât „generalul” a decis că trebuie să-l repete aproape an de an, în cei șase scurși de când călărește cu voioșie învățământul argeșean. Într-un cuvânt, parcul auto de care se bucură în prezent familia Bratu, compusă din una bucată inspector general, una bucată soție profesoară și una bucată băiat, abia trecut de vârsta majoratului și elev în clasa a XII-a la Colegiul Zinca Golescu, este compus din cinci limuzine, a căror valoare cumulată este de ordinul sutelor de mii de euro. Performanță extraordinară, dacă ne gândim la salariile mici din învățământ și care abia îți dau posibilitatea să ai după ce bea apă. Iată că nu este și cazul ”vizionarului” Gabriel Bratu, care a izbutit să îmbine în anii de șefie atât de bine talentul managerial cu banii, încât acum se poate bucura de o motorizare demnă de un magnat. Lucru cu atât mai lăudabil cu cât în 2005, atunci când a pus primul pas în Inspectoratul Școlar, Bratu n-avea decât o răpciugă de Dacie, ruginită, lovită des și cu motorul pornit atât la cheie, dar mai ales cu împingere vânjoasă din spate. Dar să aruncăm mai bine ochii în garajul familiei Bratu, ca să vedem ce este de depanat, pardon, de developat.
Reforma din învățământ începută năprasnic de ministrul Funeriu și soldată, după cum se știe, cu două mari războaie de Bacalaureat, a câteva zeci de mii de victime fiecare, a mers cât se poate de bine și în Argeș. „Generalul” Bratu a condus cu multă vitejie examenele, fiind felicitat personal de Funeriu pentru procentul excelent de elevi picați la Bac, care a făcut Argeșul fruntaș pe ramură la capitolul loaze. O astfel de performanță n-ar fi fost posibilă fără strădania îndelungată a lui Gabriel Bratu la șefia învățământului argeșean, activitatea sa nimicitoare în funcție făcând, iată, posibil un succes răsunător, cu elevii picați ca spicele, de-a lungul și de-a latul liceelor. Valoarea trebuie însă răsplătită, iar acesta trebuie să fi fost și principiul după care Bratu s-a hotărât să-și umple parcarea din fața blocului din Mărăcineni cu cinci mașini de top. Să le admirăm în ordine, cu speranța că diferența dintre salarizarea familiei Bratu și valoarea limuzinelor nu va fi observată și de ANI, iar în caz că va fi observată nu va primi notă de trecere pentru o eventuală lucrare mai aprofundată de control.

Bratu a înlocuit ”Primul Ghiozdan” cu ”Primul Gipan”

Volkswagen Phaeton, maşină de faraon

„Perla coroanei” în ce privește parcul auto al lui Gabriel Bratu o reprezintă în mod sigur superbul Volkswagen Phaeton, a cărui valoare de piață este undeva pe la 80.000 euro. La momentul achiziționării, mașina a făcut carieră și în presă, mai ales că „generalul” Bratu a făcut câteva dezacorduri între subiect și predicat atunci când a trebuit să explice cât a dat pe ea și de unde a cumpărat-o. Ba că e la mâna a doua, ba că e în leasing pe o firmă, în fine, oarece încurcături. Superba limuzină rămâne însă un excepțional obiect de decor auto pentru șeful IȘJ, care dovedește mult bun gust și prestanță financiară.

Subaru Forester, modelul ideal la leafă de bugetar

O altă mașină impozantă este puternicul Subaru Forester 20X. Un autoturism de teren, 4X4, de culoare gri metalizat, ideal pentru deplasările pe teren ale „generalului” Bratu, în zone greu accesibile, unde școlile sunt părăginite, iar copiii fac orele de educație fizică și sport pe drumul spre școală sau când tremură la soba pe lemne furate. Prețul la care se comercializează o astfel de mașină se învâte pe la 30.000 euro, dar face banii, mai ales dacă ai familie de bugetar.

Fiul „generalului” Bratu şi-a sărbătorit majoratul cu un  Volkswagen Tiguan

Valoarea managerială a „generalului” și felul în care acesta este extrem de atent la evoluția educațională a tinerilor din licee sunt dovedite printr-un magnific exemplu personal. Gabriel Bratu s-a zbătut, deci, să-i dea propriului fiu, Eduard Mihai, o motorizare deosebită în viață, chiar din momentul trecerii pragului majoratului. Faptul se poate vedea cu ușurință tot în parcare, unde tronează un alt autoturism de lux, marca Volkswagen Tiguan, tot 4X4. Puternicul exemplar, fratele ceva mai mic al lui Touareg, care are o valoare de piață de vreo 20.000 euro, îi prinde tare bine puștiului, aflat pe ultimul an de liceu, pentru că are posibilitatea să-și etaleze cunoștințele financiare ale tatălui în fața colegilor, iar dacă este vorba de colege, vă dați seama că are cine să dea cu aspiratorul prin parcarea liceului.

„Hârburile” familiei, un BMW Seria 3 şi un Golf 5

În fine, cele mai „comune” mașini din parcul auto al lui Gabriel Bratu sunt două bucăți ceva mai pașnice. Este vorba de un BMW Seria 3, comercializat la prețuri cuprinse între 20 și 30.000 euro și un Volkswagen Golf 5, care se învârte undeva pe la 20.000 euro. BMW-ul este foarte util la deplasările rapide ale „generalului” la vreo convocare de partid, ori când este chemat la minister să raporteze situația cu dezastrul din învățământ. În vreme ce Golf-ul a fost repartizat spre folosința soției, căreia nu-i place stilul aventuros de conducere financiară al soțului. Mihai BĂDESCU

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...