Dacia a vândut aproape 100.000 de maşini în Uniunea Europeană în primele trei luni ale anului, pe o piaţă în urcare cu peste 8% în care România a raportat una dintre cele mai mari rate de creştere. Tot Dacia a vândut anul trecut în premieră peste 500.000 de maşini într-un interval de 12 luni, iar aceste rezultate ar putea fi îmbunătăţite ca urmare a performanţelor obţinute de constructorul român în primele trei luni ale anului curent. Potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a vândut 99.636 unităţi în perioada ianuarie – martie 2016, în creştere cu 4.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a comercializat 95.444 de maşini.
Dacia SH – vânzări în creștere
Înmatriculările de autoturisme Dacia la mâna a doua importate au crescut cu aproape 60% în primul trimestru, la circa 570 de maşini, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Îmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), marca locală intrând în top 15 cele mai importate branduri second hand. Din cele 670 de autoturisme Dacia aflate la vânzare pe autovit.ro, 417 provin de pe piaţa auto locală, în timp ce aproape 50 sunt importate din Germania, şase din Franţa, 15 din Belgia, tot 15 din Austria şi opt din Olanda. Cei care preferă să cumpere un automobil Dacia din Germania o fac, potrivit acestora, datorită preţului mai mic şi datorită faptului că, spun ei, sunt mai bine întreţinute. Un alt motiv este preţul de achiziţie, care în Germania este mai mic decât în România. Spre exemplu, un automobil Dacia Sandero Stepway, cu motor diesel 1,5 litri 90 CP şi echipare de top, inclusiv cu sistem de navigaţie, în Germania costă 6.500 de euro, în timp ce în România costă cu cel puţin 1.000 de euro mai mult. Florin Silvestru
0 Comentarii