Web Analytics

Blatul cu promoţia la ţigările Pall Mall aprinde hypermarketul Real

de | 6.09.2012 12:43 | Dezvăluiri

# Mega-scandal în retail # Trei șefi de departamente de la magazinul din Pitești sunt cercetați disciplinar pentru că nu s-a respectat regulamentul promoției # Aceștia susțin că sunt nevinovați și că la mijloc e o răzbunare a conducerii, care îl protejează pe adevăratul vinovat. Revenim în acest număr al Jurnalului cu informații suplimentare despre ancheta care i-a adus în fața comisiei de disciplină pe trei  dintre șefii de departamente de la hypermarketul Real din Pitești.  Din câte am reușit să aflăm, cei trei – e vorba de Daniel Craiu, fost șef al Biroului Securitate, Irinel Mircea Lascu, șef departament „Dry Food” și Ana Maria Iordăchescu, șefa departamentului „Case de Marcat”- sunt cercetați pentru modul nesatisfăcător în care a fost gestionată situația în cazul unei promoții la țigările „Pall Mall Blue”.

Un cumpărător avea voie să achiziționeze maxim 20 de pachete

Concret, despre ce a fost vorba? În perioada 30 iunie – 7 iulie 2012, hypermarketul Real din Pitești a fost inclus în lanțul magazinelor în care s-a desfășurat promoția la țigările Pall Mall Blue. Promoția a fost organizată de către British American Tobacco, inițial pentru perioada menționată, după care s-a prelungit cu încă trei luni. Prin promoția cu pricina, la 9 pachete de țigări Pall Mall achiziționate, se primea un pachet gratis. Însă regulamentul ei limita numărul maxim de pachete achiziționate de către un cumpărător la maximul de 20. De altfel, așa stau lucrurile la orice promoție, în sensul că se limitează cantitatea ce poate fi achiziționată. Asta și pentru că rațiunea inițierii acestor promoții se regăsește în existența unor stocuri, limitate ce e drept, ce se doresc a fi lichidate, în general pentru a face loc pe piață unor noi sortimente. Ce e drept, promoțiile aduc și un plus de vânzări în orice magazin. Și, în mod cert, orice societate comercială serioasă stabilește un anumit target de vânzări. Deci este evident că parteneriatele între magazine și companiile care organizează promoții sunt o sursă foarte bună pentru creșterea vânzărilor și îndeplinirea acestor target-uri. Numai că acea limitare stabilită între buy-er și furnizor, prin regulamentele de desfășurare, încurajează mărirea numărului de clienți consumatori, însă nu a clienților care urmăresc achiziționarea de produse ieftine (cele aflate la promoție) doar pentru a le revinde la prețuri umflate, prin chioșcuri, buticuri sau magazine proprii.

Daniel Craiu, fostul șef al Securității: „Nimeni nu m-a înștiințat despre acea vânzare”

Pentru că fostul șef al Biroului Securitate din magazinul Real Pitești, Daniel Craiu, ne-a indicat că unul dintre motivele înscrise pe referatul său de cercetare disciplinară era chiar în legătură cu promoția despre care am amintit, i-am cerut mai multe detalii. Am dorit să înțelegem ce i s-a reproșat atât de grav încât să se aleagă cu o anchetă disciplinară și cu o suspendare din funcție pentru 3 zile. „Mi s-a imputat că nu am înștiințat directorul de magazin (domnișoara Augusta Lung, n.red), cu privire la faptul că s-au vândut foarte multe țigări aceluiași client, cu ocazia respectivei  promoții la Pall Mal. Însă nu am avut cunoștință de acea vânzare și nici nu m-a înștiințat nimeni, după cum rezultă din cercetările ulterioare efectuate.”, ne-a spus domnul Craiu. L-am contactat și pe Irinel Mircea Lascu, șef departament Dry Food, despre care fusesem informați că și domnia sa se află în anchetă disciplinară pentru aceeași promoție la țigări. Domnul Lascu ne-a confirmat că motivul cercetării sale disciplinare este aceeași pricină, adăugând că și pe el l-au găsit țap ispășitor în aceeași cauză. „Acum sunt în concediu, dar după ce mi se va termina concediul voi vedea ce sancțiune mă așteaptă”, a spus șeful de la Dry Food, precizând că se așteaptă chiar la primirea deciziei de încetare a contractului de muncă. Deși șefa departamentului Case de Marcat, Ana Maria Iordăchescu, este și ea prinsă în rotisorul aceleiași anchete, încă nu a fost sancționată, dar e în așteptarea unui verdict. Una peste alta, optimismul nu este nicidecum starea de spirit care să îi anime acum pe cei trimiși în fața comisiei de disciplină de la hypermarketul Real din Pitești. În mod evident, întrebarea care se conturează este: cine avea obligația de a anunța și de a transmite șefilor (recte celor trei șefi de departamente) că un cumpărător încearcă să eludeze regulamentul promoției, cumpărând mai mult decât era permis? Chiar și pentru un necunoscător al sistemului de retail, este foarte clar că prima persoană care poate observa o astfel de încălcare ar fi casiera care marchează pe bonul de casă produsele achiziționate. „Casiera, în acest caz, trebuie să anunțe responsabilul de raion, iar acesta are obligația de a anunța, mai departe, pe șeful securității”, ne-a explicat domnul Craiu.

„Pascu e ținut în brațe de directoarea Augusta Lung”

Chestionați de către redactorul Jurnalului, dacă responsabilul de raion, Adrian Pascu, a fost chemat și el în comisia de disciplină, pentru a da socoteală despre abaterea care a dat peste cap întreaga promoție care a declanșat scandalul, atât domnul Craiu, cât și domnul Lascu au răspuns afirmativ. Au precizat însă că, deși șeful de raion este principalul vinovat de această abatere, a scăpat cel mai ușor, doar cu o penalizare salarială. Mai mult, fostul șef al securității a adăugat că responsabilul de raion Adrian Pascu este una dintre persoanele căreia, atât el, cât și Irinel Lascu și alți șefi de departamente îi întocmiseră mai multe referate pentru diverse abateri, dar a luat doar penalizări de 10% din salariu, ceea ce poate însemna și o atitudine suspect de blândă a conducerii pentru cineva care a comis abateri în mod repetat. ”Pascu e ținut în brațe de directoarea Augusta Lung și a fost folosit împotriva noastră”, ne-a confirmat șeful serviciului de Securitate, Daniel Craiu. Dacă așa stau lucrurile, este firesc ca cei doi șefi de departamente – Daniel Craiu și Irinel Lascu – să fie revoltați că au fost sancționați pentru greșeli pe care nu aveau cum să le evite, tocmai pentru că niciun regulament nu stabilea nicăieri cum ar fi trebuit să procedeze fiecare dintre ei în situația în care constatau că un client cumpără mai multe produse promoționale decât era permis de regulament și ei nu sunt anunțați. „Ce era să fac? Dacă vedeam că omul cumpără, duce coșul la mașină și pe urmă se întoarce și cumpără din nou, ar fi trebuit să îi iau omului coșul din mână? Păi nu se ducea pe urmă la OPC și mă reclama? Cum aș fi putut eu să dovedesc că el a cumpărat mai mult decât era cantitatea maximă permisă de promoție? Negahban (directorul regional pe sudul României – n.red.) mi-a zis să mă descurc cum știu eu, că e treaba mea. Nu mi-a dat nicio soluție”, continuă explicația Daniel Craiu. Cei anchetați pentru aceste nereguli tremură de teamă că își pot pierde locul de muncă și se tem să dea declarații sau să protesteze în vreun fel. Frica păzește stâna, la Real Pitești. Pe de altă parte, altcineva profită de această situație, raportând mai marilor de la București performanțe peste performanțe și atingerea tuturor target-urilor în vânzări, când, în realitate, lucrurile stau altfel. Adriana Gândilă

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Ultimele articole