Legea supermarketurilor, care prevede ca cel puţin 51% din carnea, ouăle, legumele, fructele, mierea, produsele lactate şi de panificaţie expuse la raft să provină din lanţul alimentar scurt, a stârnit controverse atât printre retaileri, cât şi în rândul producătorilor români ale căror produse nu se încadrează în aceste categorii agroalimentare. „Această lege a omis un lucru foarte important: produsele tradiţionale. Oare produsele tradiţionale nu sunt produse româneşti? În multe fabrici se folosesc fructe şi legume din import care sunt «aclimatizate» ca fiind din România, pe când în cazul produsului tradiţional, care este totdeauna sub controlul Ministerului Agriculturii, se poate verifica dacă are ingrediente româneşti. Trebuie menţionat în mod expres că produsele tradiţionale româneşti intră în cadrul acestei legi. În marea dorinţă de a obţine totuşi ceva de la supermarketuri au uitat acest lucru esenţial pentru producătorul român”, spune Bibiana Stanciulov, care produce brandul Magiun de prune de Topoloveni. F. Silvestru

Raport de monitorizare Expert Forum:
Finanțarea campaniei electorale prin social media (5-17 aprilie) EFOR a analizat cheltuielile...
0 Comentarii