Echipele de comisari ale Comandamentului Litoral 2022 – structura specială a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat, în aceste zile, modul în care este respectată legislaţia în domeniu în marile magazine de tip supermarket din sudul litoralului Mării Negre.
Au fost controlate, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord.
Citește și: Eleve de la liceul din Ştefăneşti au băut şi s-au bătut într-un hotel din Polonia
„Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo.
Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii.
Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri, din nou se uită că o parte a profitului trebuie reinvestită.
Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine” – a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Celor 5 locaţii le-au fost aplicate, pentru neregulile constatate, 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 lei.
Acestor sancţiuni li s-au adăugat şi măsurile complementare care au presupus:
oprirea temporară de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 4.600 lei
oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 lei
oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate
a fost propusă închiderea temporară a magazinelor pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate
a fost propusă încetarea practicilor conerciale incorecte pentru 3 dintre magazine.
Citește și: Uite cum arată ruina numită ”Hotel Muntenia”! Pe vremuri aici era recepția
Dintre cele mai importante nereguli constatate de către comisarii ANPC, menţionăm:
comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară faţă de cea declarată
depozitarea neconformă a produselor alimentare
comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic
comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs
comercializarea de produse cu etichete Nutrisore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată
diverse erori de informare pe eticheta de produs
nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip „7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită)
lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii
folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigenizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte
folosirea unor spaţii de depozitare neigenizate
comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat
practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute
neconcordanţă între preţului produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat
semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate.
Articol preluat din ziarul bursa.ro
0 Comentarii