ANSPDCP a declanșat o investigație la Orange Romania SA pentru a verifica modul de soluționare a exercitării de către operator a dreptului de ștergere a unor date personale. În urma investigației, Autoritatea de protecție a datelor personale sancționat operatorul cu două amenzi în valoare totală de 199.020 lei, echivalentul a 40.000 EUR.
În cadrul investigației, ANSPDCP a constatat că un client a solicitat ștergerea tuturor datelor sale personale, după încercarea nereușită de abonare la serviciile de telefonie mobilă oferite de operator.
Citeste și Sondaj CIRA. Câtă încredere au românii în Călin Georgescu, Donald Trump și Vladimir Putin
Astfel, în cursul investigației „a rezultat că Orange Romania SA nu a gestionat în mod corespunzător cererile de ștergere a datelor personale, fiind astfel încălcate prevederile legale.
În afară de amenda primită, Orange a mai fost obligată să:
- transmită un răspuns complet la cererea de ștergere a datelor sale personale, conform dispozițiilor legale aplicabile;
- asigure conformitatea cu Regulamentul (UE) 2016/679 a operațiunilor de prelucrare a datelor personale, prin adoptarea măsurilor tehnice și organizatorice necesare, inclusiv sub aspectul instruirii corespunzătoare a personalului desemnat în acest scop, astfel încât operatorul să fie capabil să analizeze, să soluționeze în mod corect și să răspundă în mod corespunzător la cererile prin care persoanele vizate își exercită drepturile, în cadrul termenelor și potrivit condițiilor prevăzute de art. 12-23 din Regulamentul (UE) 2016/679, cu informarea clară, transparentă și accesibilă a persoanelor vizate în privința mecanismelor de exercitare a drepturilor;
- elimine din baza de date datele personale și documentele de identitate ale persoanei afectate, colectate în cursul procedurii eșuate de abonare la serviciile oferite;
- asigure conformitatea cu Regulamentul (UE) 2016/679 a operațiunilor de prelucrare a datelor personale, astfel încât operatorul să stabilească cu claritate temeiul legal al colectării datelor personale prin raportare la fiecare scop al prelucrării, în cadrul demersurilor ce preced încheierea unui contract de abonament la serviciile sale, astfel încât să nu fie colectate și ulterior stocate în mod excesiv și ilegal date personale și documente de identitate decât cu respectarea legislației aplicabile, cu asigurarea informării clare, transparente și accesibile a persoanelor vizate, conform dispozițiilor art. 5-7, respectiv, art. 12-14 din Regulamentul (UE) 2016/679.
Sancțiunile Autorității de Protecție a Datelor Personale pot fi contestate în instanță.
0 Comentarii