Web Analytics

Ancheta în cazul şoferului de autobuz ce a rănit 26 salariaţi de la Dacia bate pasul de loc

de | 11.05.2017 12:46 | Actualitate

11 accident# Firma ce deține în proprietate autobuzul a contestat expertiza solicitată de anchetatori
La sfârșitul lunii noiembrie 2016, un accident în care a fost implicat un autobuz care efectua transportul salariaților Uzinei Dacia a dus la rănirea a 26 de angajați. Toți au ajuns la spital pentru investigații amănunțite, la fel ca și șoferul autobuzului, Florin Lițoiu Dumitrescu. Acesta din urmă se afla la volanul unui autobuz ce aparţine societăţii de transport Madcom DLS Impex Bucureşti ce efectuează curse pentru muncitorii Uzinei Dacia. Cobora panta în Pitești, pe Smeurei, când, fiind pe panta de coborâre, autobuzul a prins viteză, iar manevrele celui de la volan au fost făcute în aşa fel încât să evite răsturnarea autobuzului plin cu 40 de muncitori sau ciocnirea cu un altul, aflat în intersecţia de lângă biserica Sfântul Ioan. Florin Liţoiu Dumitrescu a tras de volan dar a lovit autovehiculul din faţă şi s-a oprit în gardul unei case. Conducătorul auto a rămas încarcerat la volan, fiind scos de pompieri. Dintre toţi răniţii, el a fost cel mai grav, restul având doar contuzii sau traumatisme, bărbatul suferind o fractură la şold şi o alta la gambă, fiind internat inițial la Spitalul Județean Argeș, apoi la Spitalul Floreasca.

În cauză au început investigațiile atât din partea Inspectoratului pentru Protecția Muncii, care a demarat o anchetă privind accidentul de muncă, dar și de către Poliția Rutieră, care trebuie să identifice cine se face vinovat de producerea evenimentului. Potrivit inspectorului șef adjunct al ITM Argeș, Florin Baboi, în cauză s-a făcut o expertiză tehnică de către un expert independent, care, printre altele, ar fi trebuit să stabilească starea tehnică a mașinii în momentul producerii accidentului. Expertiza tehnică a fost însă contestată de către DLS, firma care deține în proprietate autobuzul iar autoritățile sunt nevoite să demareze procedura de stabilire a unui nou expert tehnic.
P.S. Cu toate că autoritățile nu vor să dea detalii până la finalizarea cercetărilor de către Poliția Rutieră, cercetări ce vor indica și persoanele responsabile de producerea accidentului, se pare că variantei inițiale expuse de șofer și unul dintre martori, aceea că Florin Lițoiu ar fi rămas fără frâne, i se adaugă și o a doua variantă, aceea că autobuzul ar fi fost lăsat „pe liber” de către conducătorul auto.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii