Web Analytics

Adrian Prodănel, din Top Forbes în insolvenţă şi iar pe val

de | 3.08.2016 17:40 | Politica si Administratie

În 2011, anul în care Adrian Prodănel ajungea în Top Forbes 500 miliardari, Motor AG era pe val, cu o cifră de afaceri în anul precedent de aproximativ 12 milioane de euro, în creştere cu până la 70% faţă de intervalul anual anterior şi cu noi tendinţe de creştere pe fondul extinderii portofoliului de mărci, prin adăugarea brandurilor Land Rover şi Jaguar, vândute prin Brit Motor AG, o altă firmă a omului de afaceri piteştean. Ulterior însă, situaţia s-a schimbat dramatic. În 2013, Motor AG, firma care îl propulsase în prestigiosul clasament a intrat în insolvenţă. De atunci, omul de afaceri s-a tot zbătut să facă un plan de reorganizare viabil, plan contestat, aproape invariabil, de către băncile înscrise la masa credală a debitoarei. După mai multe tentative, ultimul plan de reorganizare dintre cele propuse este primul necontestat de creditori, iar Motor AG are, spune Adrian Prodănel, pentru întâia dată în trei ani, şanse să se reorganizeze. 

„Actualul plan de reorganizare este foarte complex”

„Actualul plan de reorganizare a fost votat de 3 din 5 categorii de creditori. Planul este foarte complex. Nicio bancă nu a contestat acest plan de reorganizare care este şi confirmat de către instanţă. Firma are un trend foarte bun în acest moment. Nu vor fi niciun fel de dificultăţi în plăţile pe care le avem de făcut către toți creditorii, aşa cum sunt înscrişi în programul de plăţi al planului aprobat, iar ca perspective zicem noi că stăm foarte bine”, explică Adrian Prodănel.
Omul de afaceri piteştean vorbeşte despre contextul nefast în care Motor AG, firma care acum 5 ani îl urcase în topul celor mai bogaţi oameni de afaceri din ţară, a ajuns în insolvenţă.
„Există un complex de împrejurări care au schimbat situaţia. Noi am deschis în anul 2008 această nouă investiţie de peste 6 milioane de euro, când piaţa auto a scăzut cu 85%. 2009 a fost un an dezastruos pentru toţi dealerii din România. Aici mă refer atât la cei premium cât şi la autoturisme de teren. 2010 până în 2013 a fost o situaţie extrem de dificilă, de asemenea în ideea în care nu mai exista finanţare pentru niciun segment auto, adică nici pe segmentul de maşini noi, ori pe service, băncile nu aveau niciun fel de apetit de a mai finanţa dealerii auto sau extinderea de capacitate şi în general piaţa s-a contractat foarte mult, atât în ceea ce priveşte vânzarea de maşini noi cât şi partea de service. Pe lângă toate acestea, mai având şi o dificultate cu o companie de leasing, a trebuit să ne punem sub protecţia Legii 85 / 2006”, mai spune Adrian Prodănel.
Partea bună a lucrurilor este că ultimul plan de reorganizare al Motor AG a fost validat de Tribunalul Specializat Argeş, iar lucrurile s-ar putea îndrepta în scurt timp pentru firma a cărei cifră de afaceri a scăzut dramatic.

„Economia este pe creștere, lucru pe care îl simţim şi noi, dealerii”

Cine s-a grăbit să-l compătimească pe omul de afaceri piteştean, categoric nu a privit businessurile sale în ansamblu, fiindcă cealaltă companie a lui Adrian Prodănel, Brit Motor AG, dealerul Jaguar şi Land Rover, merge foarte bine.
„Am mers în paralel cu Motor AG şi Brit Motor AG. Cea de-a doua a fost o companie independentă, în vârful nostru de firme, bazat pe creşterea naturală a pieţei din ultima perioadă. Prin Brit Motor AG, ca dealer Jaguar – Land Rover, am avut nişte rezultate foarte bune, firma clasându-se, în 2015, pe locul 2, imediat după Bucureşti, sau pe locul I în afara Bucureştiului în reţeaua de dealeri Jaguar – Land Rover, care număra, anul trecut, 14 dealeri”, explică Adrian Prodănel.
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de peste 9 milioane de euro.
Dacă vorbim despre întregul grup de firme pe care omul de afaceri îl conduce,  cifrele arată că grupul său este pe un trend puternic ascendent ca și cifră de afaceri.
„Anul acesta o să depăşim din nou peste 20 de milioane de euro ca cifră de afaceri (Brit Motor AG, Motor AG, ProIntermed şi Lia Trading). Avem exporturi în 11 ţări din Europa. Avem o nouă divizie de reciclare, care produce până la 250 de tone pe lună, din deşeu de folie, adică suntem foarte ok”, precizează omul de afaceri.
Isabela Moiceanu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii