»»» Artere reabilitate, modernizări de drumuri, asfalt acolo unde era pământ, proiecte majore de descongestionare a traficului
Infrastructura rutieră este extrem de importantă pentru funcționalitatea traficului, pentru imaginea unui oraș și pentru confortul cetățenilor.
Pe durata celor 3 ani și jumătate de mandat al edilului Cristian Gentea, domnia sa și echipa pe care o coordonează au derulat lucrări ample pe marile artere urbane, dar și lucrări punctuale pe străzi ale Piteștiului care nu văzuseră niciodată asfaltul.
▼Au fost reparate peste 30 de străzi, peste 6000 mp de trotuare şi peste 16.700 mp de parcări.
▼Printre cele mai importante lucrări de infrastructură menţionăm:
» Reabilitarea Bulevardului I.C. Brătianu (strada Maior Gh. Șonțu, între str. Maternității și str. Târgul din Vale”) – o lucrare de 600.000 euro care a presupus frezare și asfaltare, refacerea structurii rutiere degradate, a trotuarelor și aleilor pietonale și amenajarea intersecțiilor cu alte drumuri laterale.
» Reabilitarea străzii Egalității – o lucrare de peste 330.000 euro care a presupus refacerea suprastructurii și sistemului rutier, reabilitarea trotuarelor, aducerea la cotă și reînnoirea capacelor de la căminele de canalizare și răsuflătorilor de gaze, racorduri cu străzile laterale, refacerea semnalizărilor și marcajelor rutiere.
» Reabilitarea străzii Basarabiei – o lucrare de 1.000.000 euro, în cadrul căreia au fost realizate: reabilitarea carosabilului pe o suprafață de 14830 mp, reabilitarea trotuarelor pe o suprafață de 2601 mp, executarea canalizării pluviale pe o lungime de 240 ml și montarea unei rigole carosabile pe o lungime de 53 m.
» Lărgirea Căii Craiovei, în zona Târgului Săptămânal, o lucrare de 600.000 de euro în cadrul căreia structura rutieră a fost refăcută în zonele foarte degradate, strada a fost adusă, pe toată lungimea ei, la patru benzi cu lățime de minim 3 m/bandă, trotuarele au fost extinse, au fost amenajate parcările, străzile adiacente, intersecțiile cu drumurile laterale, gurile de scurgere și căminele de vizitare, accesele la proprietăți, marcajele pentru siguranța circulației și semnalizarea rutieră.
▼Aproximativ 1,66 milioane de euro din bugetul local au mers către străzi de pământ, care au fost modernizate pentru prima dată, banii investindu-se în acest sens pentru lucrările de asfaltare şi pentru amenajarea canalizărilor pluviale.
» Modernizare str. Marta Rădulescu – 323.800 de euro
» Modernizare str. Sergent TR Constantin Comănescu – 289.800 de euro
» Modernizare str. Amurgului – 250.200 de euro
» Modernizare str. Dumitru Brătianu – 550.600 de euro
» Modernizare str. Profesor Nicolae Brânzeu – 244.800 de euro
Cea mai recentă stradă de acest gen, adusă de la stadiul de pământ la asfalt, este cea care deservește fosta colonie ACH.
Citește și CRISTIAN GENTEA – PRIMARUL CARE A UNIT ZONA METROPOLITANĂ!
„Am preluat, după numeroase demersuri, în patrimoniul public al Piteștiului, 6,6 hectare de teren în Calea Drăgășani, suprafață aflată anterior în domeniul statului. Această reușită a permis, printre alte investiții (extinderea Cimitirului „Sf. Gheorghe” și a bazei sportive „Nicolae Dobrin”) și realizarea căilor de acces între Trivale și Turcești”, adaugă, la lista de mai sus, Cristian Gentea.
Prin obținerea de finanțări în cadrul unor proiecte naționale, prin demersuri insistente la autoritățile guvernamentale sau prin parteneriate solide cu mediul privat, Cristian Gentea și echipa sa au reușit să transforme în realitate investiții majore de infrastructură urbană, fiecare dintre ele având un rol important în degrevarea traficului pentru toate tipurile de participanți și în sprijinirea companiilor private care operează în zonele de impact.
▼Se reface total Podul de peste Pârâul Bascov
Se lucrează la foc continuu pentru o investiţie majoră de infrastructură, investiţie pe care o realizăm cu fonduri obţinute în cadrul Programului „Anghel Saligny”, finanţat de MDLPA.
Este vorba despre reabilitarea podului de pe strada Depozitelor, peste Pârâul Bascov, o lucrare care era mai mult decât necesară pentru a creşte siguranţa participanţilor la trafic, inclusiv a pietonilor care traversează zona.
Podul vechi a fost construit în 1980 şi, de la momentul construcţiei, acesta nu a fost supus niciodată unor lucrări majore de reabilitare.
Citește și Fosta colonie ACH s-a schimbat! Primarul Gentea: „Este un cartier de facto al Piteştiului”
“Acum, mai mult ca niciodată, această investiție era o prioritate în contextul în care zona respectivă deserveşte un număr tot mai mare de societăţi comerciale şi reprezintă o cale de acces uzitată dinspre Piteşti către Bascov, Budeasa şi alte localităţi limitrofe, iar gradul de deteriorare a vechiului pod creştea de la zi la zi.
2.524.194 de euro este suma pe care am obţinut-o prin „Anghel Saligny” pentru finanţarea acestei lucrări care este realizată de una dintre cele mai mari companii de profil (Porr Construct) şi înaintează într-un ritm foarte bun”, anunță edilul Piteștiului.
▼A fost automatizată bariera de pe Strada Lânăriei
Anul 2022 a adus pentru piteșteni – după o aşteptare infinită şi după nenumărate demersuri ale administraţiei locale la Ministerul Transporturilor – modernizarea barierei din Prundu, de pe strada Lânăriei, una dintre sursele majore de blocaj rutier în partea de sud a Piteştiului.
Acum, barierele sunt acţionate automat cu ajutorul senzorilor amplasaţi pe calea ferată. Acestea se coboară în momentul în care trenul este la o distanță de 1 km de trecerea la nivel şi se ridică imediat după trecerea ultimului vagon.
O problemă de infrastructură urbană veche a fost astfel rezolvată!
▼Pasarelă de 8 milioane de euro pentru degrevarea traficului din Piteşti
“A fost o bucurie să sprijinim, ca administrație, demersurile investitorului Prime Kapital de a construi în Pitești cel mai mare mall din regiune, infuzând în economia locală peste 100.000.000 de euro. Realizarea nu venit însă doar din construcția unui obiectiv major în industria de retail, generator de venituri publice și de locuri de muncă, ci şi dintr-un parteneriat mai mult decât fructuos pentru comunitatea piteșteană”, detaliază Cristian Gentea o altă colaborare de bun augur pentru infrastructura urbană.
Acest parteneriat s-a materializat, în data de 18 aprilie 2024, în darea în funcțiune a unei noi pasarele (auto și pietonală) care leagă Bulevardul Republicii de Tudor Vladimirescu. 8 milioane de euro este costul acestei investiții pe care Prime Kapital a realizat-o și a dat-o mai departe Piteștiului, contribuind, astfel, considerabil la un obiectiv de infrastructură menit să degreveze traficul în zonă și să asigure acces rapid între două artere urbane mari.
În acest context, sloganul lui Cristian Gentea pentru Piteşti este mai actual ca niciodată: MULŢUMESC PENTRU ÎNCREDERE! SUNTEM O FORŢĂ ÎMPREUNĂ!
Material publicat de către Asociaţia Jurnal de Muscel, la comanda Partidului Social Democrat, Organizaţia Argeş, cod unic Mandatar Financiar 21240002
Citește și Noi vești despre spitalul care va fi construit în Pitești
0 Comentarii