Web Analytics

A pierit ARO, a pierit şi cronicarul…

de | 27.01.2023 10:30 | Actualitate, Cultură, Home

I-a supraviețuit uzinei peste cincisprezece ani! Dar cât a existat sub Măgură constructorul de automobile, atâta timp a fost și el acolo. A muncit la ARO, a scris despre ARO. Ion Chingaru a părăsit această lume săptămâna trecută. Se apropia de 83 de ani.

Existența uzinei ARO și viața profesorului Ion Chingaru s-au întrepătruns timp de 42 de ani. Primul automobil de teren românesc a fost fabricat la Câmpulung în anul 1957, fiind vorba despre IMS 57, tot atunci s-a angajat la uzină și tânărul Chingaru. A lucrat ca electrician, ulterior a făcut studiile universitare la Facultatea de Filologie, iar în paralel cu munca la uzină a scris la diverse publicații și chiar a editat ziare. ”Metalurgistul muscelean” i-a avut semnătura, iar după Revoluție a scris la ”Gazeta de Muscel”. Și nu doar la acestea. Iar ”Gazeta ARO”, ziarul uzinei, era, practic, creația lui.

Dincolo de toate acestea, Ion Chingaru este cel care a realizat o primă istorie a uzinei și a mașinii ARO. ”O mașină străbate lumea”, carte apărută în 1987 și reeditată în 2017, este povestea lui ARO, maşina care timp de trei decenii a străbătut lumea, din peste 400.000 de unităţi fabricate trei sferturi fiind trimise în afara ţării.
Ion Chingaru a lucrat timp de 42 de ani la ARO. S-a pensionat înainte de privatizarea uzinei, înainte de faliment… Uzina s-a dus în 2007, el a plecat la începutul lui 2023!
Cătălin I. Butoiu

Citește și Un consilier din Câmpulung are şase maşini ARO

Citește și Fiscul argeşean a făcut recurs în procesul de faliment al lui ARO Câmpulung

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *