Mihaela Diaconu, preşedintele Senatului UPIT: ”Lucrul care mă nemulţumeşte cel mai tare este legat de comportamentul unor colegi”
Reprezentanții profesorilor și ai studenților în Senatul UPIT au ales președintele Senatului pentru mandatul 2020-2024. Deși a avut contracandidat, Mihaela Diaconu a obținut un nou mandat, cu un scor foarte bun. Despre planurile pentru noul mandat și despre starea universității președintele Senatului vorbește cu multă însuflețire, cu dăruire, curaj și încredere. Este o parte importantă a echipei de conducere a UPIT, alături de rectorul Dumitru Chirleșan, de cei patru prorectori și decanii facultăților. Nu de puține ori rectorul a descris-o pe Mihaela Diaconu drept „liantul care ține echipa unită”. Adeseori a încercat să aplaneze unele situații mai dificile și să-i determine pe oameni să aibă încredere în strategia rectorului Chirleșan.
# Cum a fost experiența primului mandat al dumneavoastră?
– Primul mandat a fost o bucurie deoarece mi s-a îndeplinit o dorință legată de posibilitatea de a răspunde favorabil aspectelor legate de perfecționarea mea profesională. Faptul că mie mi-a fost bine în această universitate, atunci când a apărut posibilitatea de a întoarce binele, am făcut-o. Candidatura a fost o oportunitate. În palmaresul meu profesional, în cei 32 de ani de activitate în învățământul universitar, am avut șansa de a ocupa funcții administrative, pornind de la secretar șef de facultate, secretar științific de consiliu de facultate, la decan (două mandate), șef de catedră și, iată, președinte de Senat. Deci, experiența am putut să o valorific în primul meu mandat. O oportunitate foarte mare a fost și faptul că am făcut parte din echipa rectorului Dumitru Chirleșan, cu care am colaborat foarte bine și am reușit să schimbăm imaginea Universității din Pitești în bine.
# Cum vă simțiți știind că noii senatori v-au ales președinte de Senat încă odată?
– Este cea mai mare bucurie! Scorul obținut m-a făcut să fiu fericită, deoarece oamenii mă apreciază pentru ceea ce fac, pentru modul în care am relaționat și pentru faptul că am încercat să fiu prezentă în comunitatea noastră academică, la toate evenimentele.
Faptul că am obținut un scor atât de bun mă obligă să fiu cât se poate de conștientă de importanța păstrării unei colaborări care să vină în sprijinul comunității noastre academice.
# Sunt lucruri rămase din mandatul trecut pe care ați vrea să le puneți în aplicare în actualul mandat?
– Desigur. Nu există perfecțiune. În noul mandat voi încerca să perfecționez modul de desfășurare a activității, în sensul că punctele slabe identificate în mandatul trecut voi încerca să le remediez prin stabilirea unor măsuri corectabile. Chiar în prima noapte după alegeri, nu am putut dormi și mi-am pus în gând câteva linii legate de îmbunătățirea modului de organizare a activității, astfel încât senatorii să fie mult mai activi și mai responsabili în activitatea pe care o desfășoară.
# De ce credeți că senatorii v-au oferit acest vot de încredere, de a mai fi președinte pentru încă un mandat?
– În cei 4 ani de mandat am relaționat foarte bine cu dumnealor, am fost prezentă la toate activitățile, chiar și la cele științifice, culturale sau sportive. Am fost prezentă unde colegii mei au crezut că este nevoie de colaborarea de la om la om, relaționarea directă. Am pus în valoare experiența mea de accesare a fondurilor nerambursabile de la minister. În primul an de mandat am obținut finanțare pentru trei proiecte. Am încercat ca prin programele accesate să avem în vedere întreaga universitate, nu doar Facultatea de Științe Economice și Drept, unde predau. Întotdeauna am văzut Universitatea din Pitești ca pe un întreg și am încercat să fac oamenii să înțeleagă obiectivele pe care vrem să le atingem. Cred că aceasta a fost motivația pentru care am obținut un asemenea scor. Le mulțumesc încă odată colegilor care au avut încredere în mine, dar și celor care nu m-au votat. Nu am resentimente și sunt sigură că vom colabora și în acest mandat la fel de bine. Animozitățile și invidia nu au loc în viața mea. Desigur, pornesc de pe o altă poziție datorită încrederii primite și datorită experienței mandatului trecut. Sunt două puncte-cheie care mă vor ajuta să fiu și mai bună!
”Mă simt omul potrivit la locul potrivit”
# Care sunt provocările funcției de președinte al Senatului? Credeți că sunt mai mari provocările pentru o femeie în această funcție?
– Provocări există în orice poziție într-o organizație. Important este să le identificăm și să găsim mijloacele necesare prin care să le punem în valoare. Ocupând această funcție, bineînțeles că m-am informat care îmi sunt responsabilitățile și până unde trebuie să meargă implicarea mea în activitatea universitară. Faptul că eu colaborez cu rectorul a constituit un avantaj, deoarece există această complementaritate a genurilor. Cred că am fost, așa cum spunea și rectorul, un liant în cadrul echipei. Mereu am încercat să aplanez unele situații și să determin oamenii să aibă încredere în strategia rectorului Chirleșan. Am reprezentat universitatea cu cinste, fiind prezentă în plan local, național și chiar internațional la acele evenimente care necesitau prezența instituției. Voi depune eforturi în continuare astfel încât activitatea de cercetare și celelalte laturi ale profesiei de cadru universitar să nu fie lăsate de-o parte, dat fiind faptul că o bună bucată de timp o dedic activităților administrative. Mă simt foarte bine în acest colectiv. Mă simt omul potrivit la locul potrivit.
# Sunt lucruri care vă nemulțumesc cu privire la Universitatea din Pitești?
– Cred că nu există instituție unde să nu fie aspecte mai puțin favorabile. Lucrul care mă nemulțumește cel mai tare este legat de comportamentul unor colegi. Ar trebui să conștientizăm atuurile pe care le avem în condițiile actuale și să încercăm să răspundem pe măsura beneficiilor pe care le obținem. Deci, dacă ar fi să spun, ceea ce mă nemulțumește este atitudinea unor colegi care nu înțeleg oportunitățile și valorile meseriei pe care o avem. Suntem o unitate prestatoare de servicii, iar calitatea serviciului oferit depinde de prestator, în acest caz fiind cadrele didactice, dar și de implicarea clientului, studenții. Ca să implici studenții trebuie să le creezi o motivație. Lucrurile au început să se miște. Faptul că am obținut „Grad ridicat de încredere”, ne-a dat măsura lucrului bine făcut. Dar trebuie să depunem eforturi să ne menținem.
Simona RATEA, Jurnalism, anul I
*** *** ***
UPIT şi-a ales rectorul
Cadrele didactice și reprezentanții studenților în Consiliile facultăților și în Senatul universitar au votat, pe 17 februarie, noul rector pentru mandatul 2020-2024. Singurul candidat înscris în cursă a fost conf. univ. dr. ing. Dumitru Chirleșan, cel care a ocupat scaunul de rector și în mandatul 2016-2020.
La începutul perioadei electorale, candidatul Chirleșan a transmis comunității academice piteștene următorul mesaj: „Candidez din nou pentru funcția de rector al Universității din Pitești, pentru intervalul 2020-2024. O fac de această dată din postura de candidat unic. Mă măgulește, pe de o parte, mă obligă, pe de altă parte. Sper să nu îmi dezamăgesc colegii, prietenii. Comunitatea academică a UPIT merită un viitor stabil”.
Alegerea rectorului se face prin vot egal, direct, liber exprimat şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare în Universitatea din Piteşti la data desfăşurării scrutinului şi al tuturor reprezentanţilor studenţilor aleşi în Consiliile facultăţilor şi în Senatul Universităţii. Pentru funcţia de rector au putut candida cadre didactice titulare ale Universităţii din Piteşti care au gradul didactic cel puţin de lector / şef de lucrări-doctor.
Rezultatul alegerilor academice se validează în ședința Senatului universitar din data de 2 martie, iar pe 6 martie va avea loc transmiterea documentelor la Ministerul Educației și Cercetării, în vederea confirmării rectorului.
Ştefan ILIE, Jurnalism, anul I
*** *** ***
Mihai Tentea, student al UPIT, a devenit campion mondial U23 la bob
Echipajul format din Mihai Cristian Tentea (pilot) şi Ciprian Nicolae Daroczi (împingător) a câştigat medalia de aur în proba de bob-2 masculin, la Campionatele Mondiale Under-23 de la Winterberg (Germania). Mihai Tentea este student în anul 3 la Educație fizică și Sport în cadrul Universității din Pitești.
Românii, antrenați de Iulian Păcioianu și sub contract cu CS Muscelul Câmpulung, au fost cronometraţi cu timpul de 1 min. 52 sec., 08/100, devansându-i pe germanii Hans Peter Hannighofer/Erec Maximilian Bruckert, 1 min. 52 sec., 53/100, şi pe chinezii Kaizhi Sun/Heng Zhen, 1 min. 52 sec., 67/100. În clasamentul juniorilor, Tentea şi Daroczi s-au clasat pe locul 8 (1 min. 52 sec., 08/100).
Adelina FĂNCUŢĂ, Jurnalism, anul III
*** *** ***
Elevii unei şcoli din Piteşti vor avea propria grădină naturală
Universitatea din Pitești, în calitate de partener, alături de Școala Gimnazială „Al. Davila” din Pitești, a câștigat recent un proiect european finanțat prin programul Erasmus+, în cadrul căruia elevii școlii partenere vor învăța despre ştiințele naturale într-un mod cu totul inedit pentru învățământul din România: vor avea o grădină în care să observe plantele și micile viețuitoare într-un mediu natural.
Proiectul WILD! The Wild Garden for Learning and Development, 2019-1-IT02-KA201-063227, are o durată de 30 de luni și se derulează în perioada 01 decembrie 2019 și 31 mai 2022, iar aplicantul este Studio Naturalistico Hyla (Italy). Echipa de proiect din partea UPIT este formată din: coordonator partener/manager: conf. univ. dr. Adriana Lazar, cercetători: conf. univ. dr. Claudiu Langa, conf. univ. dr. Gabriela Petruța, conf. univ. dr. Delia Duminica, conf. univ. dr. Loredana Tudor, conf. univ. dr. Magdalena Stan, lect. univ. dr. Luiza Sârbu. Din partea partenerului Școala Gimnazială „Al. Davila” din Pitești participă prof. înv. primar Florentina Tudorache. Celelalte instituții partenere sunt: Instituto Politecnico de Castelo Branco (Portugalia), Associação Jardim Escola João de Deus (Portugalia), Uniwersytet Lodzki (Polonia), Foundacja Dar Edukaji (Polonia).
Acest proiect dezvoltă o metodologie și instrumente didactice bazate pe grădina naturală (grădina sălbatică), un loc în care elevii să experimenteze, să observe și să cunoască îndeaproape mecanismele care reglementează ecosistemele naturale care pot fi recreate în spațiile școlare mai mici.
Eduard MARINESCU, Jurnalism, anul I
Material realizat în parteneriat cu Universitatea din Piteşti, coordonată de conf. univ. dr. Delia DUMINICĂ
0 Comentarii