
D-le colonel, ce noutăți mai aveți de la PSD Argeș? Vă întreb pentru că deputatul Remus Mihalcea a afirmat la un post TV local – citez – că „noi nu ne certăm în interiorul partidului” și că „noi am avut discuții amicale, calde”. Sunt afirmații contrare spuselor dumneavoastră privind tensiunile evidente din PSD Argeș, mai ales între taberele Mînzînă-Gentea…
– Nu trebuie să evidențiez eu nimic. Se vede din avion și toată lumea știe. Fiecare are dreptul la opinie, dar adevărul e unul singur: în PSD Argeș sunt cel puțin două tabere. Declarațiile liniștitoare sunt pentru că până la alegeri nu are sens să se agite nimeni. Pândește fiecare, vor să vadă culoarul pe care vor merge, că, deh, așa e în politică, sunt foarte mulți oportuniști… Și trebuie să vadă unde e cașcavalul. Numai că, așa cum spunea Margaret Thatcher, „cașcavalul este gratuit doar în capcana pentru șoareci”. Probabil că unii dintre dânșii se simt șobolani. Sau chiar sunt…
Tot dl Remus Mihalcea, nepotul dumneavoastră, care este medic, spunea că nemulțumiriule din partid, mai ales ale unor primari, vin pe fondul unui sindrom anxios care apare atunci când ai terminat toate treburile în localitate, când nu mai ai o ocupație. Ce spuneți despre asta?
– Nu știu (zâmbește). Cu medicina nu le am și nu mă bag. El este un medic bun, întrebați-l pe el… Eu știu că într-o localitate întotdeauna mai e ceva de făcut.
Cu alte cuvinte, primarii nu au nevoie de un psihoterapeut…
– Nu știu, dar dacă au nevoie, să apeleze la d-na Simona (zâmbește). Cu procedurile ei, n-o să mai fie atât de îngrijorați, o să uite de toate problemele (râde)…
„Nu trebuie să le plângem francezilor de milă, trebuie să ne plângem nouă de milă”
D-le colonel, ați trăit o viață la Mioveni. Ce părere aveți despre situația de la uzina Dacia, acolo unde oamenii sunt îngrijorați de o decizie a conducerii privind scăderea producției cu 165 de autoturisme pe zi?
– Cine nu înțelege mecanismul acesta economic… Deci, Europa n-o duce bine din niciun punct de vedere și noi suntem parte integrantă. Spuneam cu mai mult timp în urmă, și pe la emisiunile unde am fost invitat, că firmele private simt din plin această criză economică. Bani nu sunt, nu se fac plăți… Inclusiv la autostradă, să știți, nu se fac plăți și, pe cale de consecință, foarte multe firme mici au dat faliment. Erau subcontractanți, cu sume mari de primit și… asta e… Deci, aici trebuie să lupte clasa politică, aici trebuie văzut ce putem face. Iar francezilor nu trebuie să le plângem de milă, trebuie să ne plângem nouă de milă. Pentru că francezii au fost ajutați foarte mult de statul român. Și oricând, pentru că așa și-au făcut managementul, să poată să plece cu fruntea sus și cu buzunarele pline. Problema e ce fac amărâții noștri de români…
Mai ales că sunt legați mulți în industria orizontală de profil…
– Sigur că da! Dacă pleacă francezii de la uzina Dacia, va fi prăpăd în țară. Deși nu cred. Vor scădea probabil volumele de producție, dar… Totuși, Dacia e numărul unu. Și, ca să ne înțelegem, sunt două mașini în lume care au profit sută la sută. Adică la 10.000 de euro investiți, se vinde mașina cu 20.000. Sunt, deci, „Dacia” și „Tata”, aia indiană… Cum văd eu lucrurile: 2026 va fi un an foarte, foarte, foarte greu. Prin urmare, decât să stea să se scălâmbăiască tot felul de politicieni, mai bine și-ar pune capul la contribuție… Sau să-și pună consilierii, că minte prea multă n-am văzut că au politicienii, dar, probabil, își aleg consilieri mai buni… Să facă, deci, ceva, pentru că 2026 va fi foarte greu…
„Sindicatele, în acest context economic, ar trebui s-o lase mai moale”
Convulsiile sociale au început deja: mii de oameni, în frunte cu sute de sindicaliști de la Dacia, au protestat recent în București, cerând creșterea salariului minim, reducerea taxelor și altele…
– E greu cu Dacia. Acolo e sută la sută privat, deci, n-ai pârghiile… Trebuia să se gândească în momentul în care, deliberat, au lăsat cele 49% din acțiuni francezilor. Acum e târziu… Iar sindicatele, în acest context economic, ar trebui s-o lase mai moale, pentru că nu știu dacă acum la uzină sunt mulți cu salariu minim pe economie și nu trebuie să intre în jocuri politice, indiferent de promisiunile unora sau altora.
Vom urmări situația. În fine, tot legat de Dacia, am vrea să știm dacă ați mai vorbit cu Nicolae Pavelescu, fostul lider de sindicat, după ce ați afirmat despre el…
– Da, m-a mai sunat, dar l-am blocat, pentru că n-am timp de prostiile lui. Când voiam să vorbesc eu cu el, n-avea timp. Uite că nici eu n-am timp când vrea el. Ce am spus despre el erau o glumă și ar fi bine ca toți cititorii noștri să ia partea de glumă, că e bine să mai descrețim frunțile… O să-l sun de de ziua lui, de Sfântul Nicolae.




0 Comentarii