Web Analytics
scris miercuri, 27.08.2025

Traseele maxi-taxi ard, iar şefii judeţului Argeş se piaptănă

Traseele maxi-taxi ard, iar şefii judeţului Argeş se piaptănă

De la 1 august, de când a intrat în vigoare „Programul județean de transport persoane prin curse regulate”, valabil până în 2032, circulația cu microbuze sau autobuze, cel puțin pe lotul Mioveni și Topoloveni, se desfășoară mai prost decât înainte! N-o spunem noi, ci călătorii. Reclamațiile curg mai cu seamă la adresa firmei Grup Atyc SRL din Târgoviște, care a câștigat licitația pentru jumătate din loturile județului, care n-are dispecerat, care nu respectă orarul de circulație, care ba n-are mașini suficiente pe trasee, ba n-are șoferi câți ar trebui.

Acestea ar fi primele lucruri care, dacă nu șochează, ridică serioase semne de întrebare, cel puțin pentru noi. Vasăzică, în astfel de parametri, cu astfel de probleme chiar de la început, se poate câștiga în Argeș o licitație ce vizează câteva sute de milioane de lei din bani publici? Uite că da! Iar explicațiile nu lipsesc, ba chiar sunt tupeiste. Spre exemplu, Marius Nicolaescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Argeș, o bagă-ntr-a doua și spune că, în 2021, caietul de sarcini pentru licitație a fost făcut în condițiile alea de pandemie, când străzile erau aproape pustii, când nu circulau nici mașini, nici oameni. Și că d-aia acum, în 2025, ai pe lotul Mioveni doar patru mijloace de transport în comun.

Domnu’ vice, explică-le chestia asta cu pandemia-lipsă din ziua de azi călătorilor care se uită lung după mașini sau se înghesuie în câte una, atunci când în sfârșit aceasta apare în stație! Sau cere-le părinților care au copii navetiști, așa cum ne-ai cerut nouă, ironic, soluții pentru rezolvarea mai urgentă a deficiențelor de pe trasee, pentru a nu fi și mai jale la începutul anului școlar! Pentru Marius Nicolaescu și, de fapt, pentru politicienii de acest gen „realitatea este simplă” în ceea ce privește transportul județean de călători. Vicele explică într-o postare: „se monitorizează constant. În prima jumătate a lunii septembrie vom adopta prin ședință de Consiliu Județean o modificare a programului, astfel încât să îmbine cât mai multe cerințe ale cetățenilor din județul nostru. Asta înseamnă administrație responsabilă”.
De fapt, realitatea, aia „simplă”, ar fi pentru șefii de la C.J. Argeș și pentru Romus Ungureanu, șeful Autorității Județene de Transport Argeș, să meargă și ei cu microbuzul, la primele ore ale dimineții, ori seara, pe unul dintre traseele cu probleme. Să aștepte și ei în stații și să urce într-o astfel de mașină. Să vadă, să audă și să simtă pe pielea lor ce licitație au făcut, ce firme au câștigat și ce înseamnă „administrația lor responsabilă”.

Citește și Haos în transportul judeţean de persoane, iar scandalul e gata să izbucnească la începerea şcolii!

Citește și Şeful Autorităţii Judeţene de Transport e finul operatorului care şi-a adjudecat traseul pe zona Costeşti

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită