Web Analytics
scris joi, 15.06.2017

Crezul lui popa Onu este copiat de la neoprotestanţi

6 popa onu# Schismă în biserica de la Argeş. Arhiepiscopia nu are nicio reacţie # În crezul lui popa Onu spovedania este opțională, ca la neoprotestanți, pe când în ortodoxie este obligatorie
În edițiile precedente ale „Jurnalului de Argeș” am considerat important să tragem un semnal de alarmă, asupra pericolului apariției unei biserici paralele în Argeș, cea a preotului Constantin Onu. Asta, în condițiile în care Arhiepiscopia Argeșului ignoră aceste semnale, deși  Patriarhia, prin purtătorul ei de cuvânt, a taxat un asemenea comportament eretic.

Crezul lui popa Onu este copiat de la neoprotestanţi

„Este o inițiativă aberantă pe care o are și asta arată că, din păcate, el dorește să părăsească Biserica Ortodoxă. E un caz trist, merită să scrieți despre asta. Nu cunosc detaliile cazului, dar dacă se întâmplă așa ceva și face lucrul acesta, înseamnă că e un om care nu a înțeles nimic din ceea ce se numește preoție. Preoție, printre altele, înseamnă inclusiv acceptarea locului tău pe care îl ai în ierarhia bisericească, înseamnă să ții cont de mustrările pe care le primești”, ne-a declarat astfel, Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române. Acesta a recunoscut că mai sunt și alte cazuri în țară, în care preoți răzvrătiți și-au fondat biserici paralele cu BOR, însă aceștia fuseseră caterisiți de arhierei. Ceea ce nu este cazul fostului paroh de la biserica Mavrodolu. Rămâne în continuare o mare întrebare: De ce tace Arhiepiscopia Argeșului în fața unei astfel de posibilități de apariție a unei biserici paralele?

Scriptura condamnă schisma

Între timp, după cum noi am relatat, preotul îi cheamă pe enoriașii de la Mavrodolu la vila sa de la Bascov, acolo unde, la mansardă, are amenajat un paraclis și face demersuri pentru înființarea unei asociații religioase, la care, în timp, poate adera un număr suficient de adepți pentru ca „Biserica Creștină a Noului Legământ” să ia ființă. Jurnalul de Argeș a intrat în posesia Crezului lui Onu, crez ce este, în opinia unui alt slujitor al Bisericii, care a preferat să își păstreze anonimatul, „în proporție de 80% copiat de la neoprotestanți”. Potrivit sursei noastre, care ne-a atras atenția asupra diferențelor între credința ortodoxă și Crezul lui Onu,  Scriptura condamnă schisma: „Vă îndemn fraților, pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca toți să vorbiți la fel și să nu fie schisme între voi; ci să fiți cu totul uniți în același cuget și în aceeași înțelegere” (1 Corinteni 11, 18).
Iată mai jos diferențele mari dintre crezul preotului Constantin Onu și crezul ortodox.

„Fraţilor, vă poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi”

6 onu# Punctul 1. Crezul Neoprotestant al lui Onu spune că Biblia este singura normă în credința creștină și că este suficientă în viața de credință. Adică doar Scripura sau Sola Scriptura.
Răspunsul ortodox este: Neoprotestanții trebuie să înțeleagă că Biblia nu poate exista fără Sfânta Tradiție lasată prin predanie de Sfinții Apostoli și de Sfinții Părinți. Biblia cuprinde două mari părți, Vechiul și Noul Legământ. Noul Testament nu a existat în forma scrisă de la începutul Bisericii, componenta lui fiind stabilită definitiv după 400 ani de la înălțarea Domnului Iisus la sfârșitul secolului IV, în al treilea sinod din Cartagina, de către episcopii ortodocși și catolici, nu protestanți sau neoprotestanți. Sectele neoprotestante își însușesc un bun al Bisericii pentru care nu au participație. În Ortodoxie Sfânta Scriptură și Sfânta Predanie sunt egale deoarece Biblia nu cuprinde totul.
Însăși Biblia spune că nu cuprinde toată învățătura: „Deci şi alte multe minuni a făcut Iisus înaintea ucenicilor Săi, care nu sunt scrise în cartea aceasta.” (Ioan 20:30). „Dar sunt şi alte multe lucruri pe care le-a făcut Iisus şi care, dacă s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că lumea aceasta n-ar cuprinde cărţile ce s-ar fi scris. Amin.” (Ioan 21:25).
Biblia nu se interpretează după părerea fiecăruia: „Aceasta ştiind mai dinainte că nici o proorocie a Scripturii nu se tâlcuieşte după socotinţa fiecăruia” (2 Petru 1:20). „Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.” (Matei, 22,29).
Neoprotestanții trebuie să înțeleagă că Sfânta Tradiție nu înseamnă tradiția populară, ci că este întru totul justificată de referințe biblice. „Fraţilor, vă poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi.” (2 Tesaloniceni 3, 6). Biserica este una, este un trup așa cum spune Iisus: „Voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui” (Matei 18:20).

Botezul la 7 ani, potrivit Bisericii lui Onu

# Punctul 6. În Crezul lui Onu, „Biserica este comunitatea credincioșilor”. În Ortodoxie Biserica este comunitatea credincioșilor fondată pe temelia martirilor și apostolilor.
# Punctul 8. Botezul, conform Crezului neoprotestant  este administrat copiilor cu vârste de peste  7 ani în timp ce la ortodocși se administrează pruncilor la cele mai fragede vârste dacă părinții sunt credincioși și dacă au nași, deoarece în biserica noastră există convingerea, bazată pe spusele lui Iisus, că „cel ce nu se naște din apă și din duh nu va avea parte cu mine”. Se crede, deci, că până când împlinește șapte ani, copilul ar putea muri și ar rămâne, astfel, nebotezat.
# Punctul 9, în care se vorbește despre „Actul spălării picioarelor”. Pe când neoprotestanții o consideră o învățătură obligatorie, nu opțională, în Biserica Ortodoxă este nu o obligație și se practică o dată pe an, în Joia Mare.

Crezul preotului Onu propovăduieşte Apocalipsa

# Punctul 10. Crezul neoprotestant al preotului Onu susține că împărtășania se face cu simbolurile trupului și sângelui Mântuitorului. Răspunsul ortodox: Sfânta Împărtășanie este un sacrament în care pâinea și vinul sunt preschimbate în Trupul și Sângele Domnului: „…Beți dintru acesta toți, că acesta este Sângele meu, Legii cele noi, care pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor” (Evanghelia după Matei). Cele patru Evanghelii menționează clar faptul că pâinea binecuvântată este Trupul lui Hristos iar vinul binecuvântat este Sângele Său, nu un simplu simbol. Ortodoxia spune că cel ce nu se cercetează și nu se mărturisește înainte de Împărtășanie va primi osânda: „Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat faţă de trupul şi sângele Domnului. Să se cerceteze însă omul pe sine şi aşa să mănânce din pâine şi să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului” (Prima epistolă către Corinteni).
# Punctul 12 sau „Ungerea cu untdelemn”. Se practică de către un singur preot neoprotestant. Sfântul Maslu este o practică și în Biserica Ortodoxă însă nu cu un singur preot, ci potrivit Evangheliei după Marcu și Epistolei lui Iacob, trebuie să fie cel puțin doi preoți.
# La punctul 14, al Crezului său, Constantin Onu spune „Noi credem că lucrătorii Evangheliei sunt ordinați în lucrare prin punerea mâinilor și rugăciunea făcută de către slujitorii lui Dumnezeu, îndreptățiți să facă acest lucru. Aceste slujbe, conform Noului Testament, sunt trei: Episcop, Prezbiter și Diacon”. Dar ei nu pot să hirotonească deoarece nu au succesiune directă, fiind fondați în 1700, nu au avut continuitate și nu pot avea slujitori biblici, spune preotul ortodox.
# Punctul 15. În Crezul neoprotestant este propovăduit  Sabatul pe care îl sărbătoresc evreii, pe când la ortodocși se sărbătorește duminica, aceasta fiind Ziua Învierii deoarece sâmbătă, Iisus era în mormânt.
# Punctul 18. Preotul Onu spune în crezul întocmit că femeia trebuie să aibe un acoperământ în general. Femeia trebuie să aibă, în timpul în care se roagă, ca semn al smereniei față de Dumnezeu, părul acoperit, spune preotul ortodox.
# Punctul 23. Constantin Onu spune că în general nu este obligatorie mărturisirea păcatelor, ci este opțională. Ortodoxia zice că spovedania este obligatorie și necesară în momentul în care credinciosul vrea să se împărtășească.

# Punctul 25. El spune că mântuirea se poate obține doar prin credință. Potrivit religiei ortodoxe, mântuirea se obține prin credință și fapte bune. Epistola lui Iacob spune  chiar „credința fără de fapte, moartă este”.
# Punctul 26 al crezului lui Onu propovăduiește Apocalipsa. În Ortodoxie nu se pune accent pe Apocalipsă deoarece vremea aceea nu o poate ști omul. De altfel, Apocalipsa este singura carte care nu se citește în Biserica Ortodoxă.

Nota redacţiei: Am încercat să luăm legătura cu preotul Constantin Onu, însă acesta nu ne-a răspuns nici la telefon, nici la mesajul trimis.

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită