DREPT LA REPLICĂ
15.12.2023
Cum se susține candidatura lui Sorin Mititelu la șefia ASF, cu transformarea noastră din păgubiți în „mafioți”
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.)
solicită postului România TV și site-ului Economica.net să explice cum au ajuns jurnaliștii
acestui trust de presă la concluzia că Sorin Mititelu, candidat la șefia ASF pentru sectorul
Asigurări, ar fi victima „mafiei transporturilor și a service-urilor auto care urmează să fie
controlate” de acest candidat.
În primul rând, noi suntem victimele, nu mafioții. Mafioții sunt cei care ne jefuiesc, de
mulți ani, fără a fi opriți de ASF. Noi suntem cei care am atras atenția autorităților și mai ales
Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), de nenumărate ori, în legătură cu pericolele de pe
piața asigurărilor. Și s-a dovedit că am avut întotdeauna dreptate.
Noi suntem cei care am arătat, de fiecare dată, ce probleme vor apărea și cum vor intra
în faliment companiile de asigurări, ce dezastru vor provoca și de ce ASF ar fi trebuit să ia
măsuri. ASF a acționat prea târziu și nu a oprit dezastrul. Astfel am ajuns astăzi în situația în
care plătim polițe RCA de 3 ori mai scumpe decât în 2019, după falimentele companiilor City
Insurance și Euroins.
Citește și:
- Concluziile raportului de control al ISC la Bulevardul „Pardon”: haos în documente
- Suspiciuni de corupţie pe axa Ion Georgescu-Republica Moldova. Primăria Mioveni a finanţat grădiniţa din Măgdăceşti, construită pe un teren cumpărat la suprapreţ de la soţul primăriţei Liuba Cojocaru
Le plătim noi, transportatorii rutieri, dar le plătesc și ceilalți aproximativ 8,5 milioane
de români care au mașini. Așadar, noi suntem victimele și am avut inclusiv rol de analiști pe
această piață, nicidecum de mafioți – așa cum ne-au numit jurnaliștii de la RTV și
Economia.net, în articolele:
„Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreședinte ASF, atacat de mafia
transportatorilor și a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta” – articol publicat de Filip Stan, la data de 15 dec. 2023, ora 00:55, pe site-ul RTV –
https://www.romaniatv.net/sorin-mititelu-propus-pentru-postul-de-vicepresedinte-asf-atacat-
de-mafia-transportatorilor-si-a-service-urilor-care-urmeaza-sa-fie-vizate-de-controalele-
dispuse-de-acesta_7968806.html
Respectiv articolul inițial, cu același conținut, publicat pe site-ul Economica.net, care
aparține aceluiași trust de presă:
„Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreședinte ASF, atacat de mafia
transportatorilor și a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta”,
semnat de Ion Dobreanu, pe site-ul Economica.net, la data de 15 dec. 2023, ora 04:17 –
https://www.economica.net/sorin-mititelu-propus-pentru-postul-de-vicepresedinte-asf-atacat-
de-mafia-transportatorilor-si-a-service-urilor-care-urmeaza-sa-fie-vizate-de-controalele-
dispuse-de-acesta_712684.html
Cele două articole – de fapt, același articol publicat sub semnătura a doi autori diferiți,
pe site-urile aceluiași trust de presă, în aceeași zi, dar la ore diferite – arată că este nevoie de
susținerea lui Sorin Mititelu, cu orice preț, la șefia ASF, însă jurnaliștii nu au fost informați
corect în legătură cu identitatea mafioților.
Dincolo de dosarul penal deschis de DIICOT pentru evaziune fiscală focalizată pe
tratamentul contabil și fiscal a unor operațiuni desfășurate de către BCR Asigurări în perioada
2013-2018, când CEO era același Sorin Mititelu (2013-2017), de firma pe care acesta a deținut-
o și pentru care ASF a retras autorizația, sau de condamnarea soției acestuia, în dosarul
falimentului Bancorex, în primă instanță, dorim să-i informăm pe jurnaliștii care au semnat și
au publicat acel articol că ASF nu controlează transportatorii sau service-urile. Jurnaliștii au
fost grav dezinformați.
Dacă cineva a-ncercat să se folosească de acest subiect, pentru a susține candidatura
lui Sorin Mititelu la șefia ASF, cu orice preț, a greșit grav evaluarea situației, mai ales pentru că
nu a-nțeles legislația și procedurile din acest sector economic. Nu! Noi nu avem un șef pe care
să-l vrem la ASF, ci noi cerem o conducere ASF care să rezolve problemele grave provocate de
vechea conducere. Deci nu noi suntem mafioții, pentru că noi, culmea, suntem cei care
plătim, adică păgubiții, victimele. Nicidecum mafia.
Dar tot noi am atras atenția autorităților asupra ingineriilor financiare care se fac în
acest sector de activitate, cu complicitatea ASF: jumătate de miliard de euro s-a dus, în ultimii
doi ani, la „fabrica de bani” susținută de ASF care a permis plățile pentru reparațiile mașinilor în
regie proprie. Noi suntem cei care am explicat, în nenumărate rânduri, că ASF nu ar trebui să
mai susțină această practică prin care reparația mașinilor este imposibil de verificat.
Noi – cei numiți acum „mafioți”, cu ocazia susținerii d-lui Sorin Mititelu la șefia ASF, cu
orice preț – suntem cei care am arătat, public, faptul că firmele de asigurări vând, cu ajutorul și
susținerea din partea ASF, polițe RCA sau CASCO, fiind în același timp tot ele entitățile care fac
evaluarea pagubei și care stabilesc suma despăgubirilor, având ca referință valoarea pieselor, dar fără a exista garanția că lucrările s-au făcut corect. Adică ei centrează, ei dau cu capul, ei
decid că n-a fost gol – pe înțelesul tuturor.
Reparația la o unitate neautorizata nu înseamnă doar fraudă, ci și pericol public,
pentru că se aplică variante ieftine pentru reparații, cu piese uzate, iar decontul se face
pentru sume mult mai mari decât cele reale. Reparația mașinii „în regie proprie” înseamnă că
firma de asigurări plătește anticipat niște despăgubiri calculate în baza polițelor RCA sau
CASCO, după care se poate întâmpla orice, pentru că nu mai verifică nimeni. Banii ajung direct
la păgubit sau la asigurat, fără a fi nevoie să se prezinte documente fiscale justificative – cu
ajutorul ASF.
Nu se face un decont pentru facturi emise în urma reparațiilor, ci se presupune că
păgubitul sau asiguratul va folosi acei bani, conform contractului cu asigurătorul, pentru a
repara mașina. Nici ulterior nu se cer documentele, iar astfel, service-ul auto are libertatea de a
face orice dorește. În toate aceste situații nu sunt furnizate documente justificative emise de
unități reparatoare autorizate RAR, astfel încât reparațiile acelor autovehicule pot fi realizate în
unități reparatoare clandestine și neautorizate, ateliere improvizate care nu eliberează nici
facturi pentru reparațiile efectuate și nici certificat de garanție pentru piesele înlocuite și
manopera prestată.
Acele sume de bani sunt nefiscalizate, iar statul român nu încasează, de 30 de ani,
acele taxe și impozite. Inclusiv Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) efectuează plăți în
sistemul „regie proprie”, contrar intereselor economice românești”. Asta am explicat noi,
„mafioții” de la C.O.T.A.R., în mai multe comunicate de presă. Pentru asta vrem noi, „mafioții”
de la C.O.T.A.R., să fie numiți în funcțiile de conducere ale ASF oameni capabili să elimine toate
aceste anomalii de pe această piață, să ne scape de falimentele din sectorul de asigurări, care
produc pagube enorme statului român și fiecărui cetățean în parte, nu doar firmelor de
transport.
Noi, „mafioții” de la C.O.T.A.R., suntem cei care am calculat și am atras atenția
tuturor asupra faptului că 55% din sumele încasate de un service reprezintă taxe directe și
indirecte către statul român, care prin sistemul „regie proprie” nu mai ajung la bugetul de
stat. Noi reprezentăm interesele românilor, ale transportatorilor și ale service-urilor auto –
adică a victimelor acestor practici anticoncurențiale și care produc pagube uriașe.
Noi suntem cei care am solicitat de la ASF informații despre situația financiară a
firmelor de asigurări, după ce am constatat că urmează un nou faliment pe această piață, în
2024, pe modelul celor anterioare, pe care ASF nu-l împiedică, exact cum nu le-a împiedicat
nici pe celelalte. Noi suntem cei care ieșim în stradă și putem bloca drumurile publice din toată
țara, pentru a cere eliminarea tuturor anomaliilor din acest sistem care bagă România în
faliment.
Citește și:
- Simona Halep, după 14 luni de suspendare: „Când am văzut cât de mult este dezbătut în public acest subiect, chiar mi-a fost afectată sănătatea mintală”
- Din nou mare scandal la Biblioteca Judeţeană! Managerul Mihaela Voinicu, acuzată de o salariată că a picat-o „în bătaie de joc” la examenul de promovare!
- Concluziile raportului de control al ISC la Bulevardul „Pardon”: haos în documente
Noi nu suntem niște mafioți care ne susținem șefi la ASF, ci suntem cei care cerem
responsabilitate din partea Parlamentului, atunci când va alege șefii ASF, ca să nu ajungem într-o situație mult mai gravă decât cea în care ne-au adus deja, la nivel de țară, foștii șefi ai
ASF. Poate nu s-a înțeles faptul că paguba produsă doar de falimentele City Insurance și
Euroins, din ultimii 2 ani, este de 3 miliarde de euro, la bugetul statului, bani pe care noi toți îi
plătim – adică nu noi toți mafioții, ci noi toți românii – noi, victimele, păgubiții, etc. deci nu prea
avem cum să fim noi mafioții…
Pentru informații suplimentare și mai ales pentru o informare corectă a tuturor celor
care preiau texte de susținere a candidaților la șefia ASF, cu 3 zile înainte de votul
Parlamentului, vă stăm la dispoziție.
Biroul de Presă COTAR
0 Comentarii