Web Analytics
scris duminică, 26.03.2023

Accidentul feroviar din Galați: Acul vitezometrului locomotivei a rămas blocat la 75 kilometri la oră

Primele informații despre accidentul mortal din Gara Galați ies la iveală. Locomotiva ar fi prins viteză brusc, iar mecanicul susține că deși a încercat să acţioneze sistemul de frânare, acesta nu a mai funcţionat, potrivit Realitatea PLUS. Locomotiva care s-a izbit puternic de un vagon de călători al unui tren oprit în stație avea 75 de kilometri la oră, este și concluzia polițiștilor după primele verificări efectuate.

Accidentul feroviar din Galați: Acul vitezometrului locomotivei a rămas blocat la 75 kilometri la oră

Citește și: Accident feroviar în Gara Galați: o femeie conductor a murit

Mecanicul ar fi comandat pornirea locomotivei însă aceasta a prins o viteză mult mai mare decât cea comandată. Locomotiva care a lovit vagonul a parcurs în total 712 de metri in 38 de secunde. Este timpul care a trecut din momentul în care mecanicul a accelerat prima oară și până la impactul final violent. Prima etapă a fost cea de accelerare. Locomotiva a accelerat în 22 de secunde, de la o viteză de 0 la 95 de km pe oră. În acest timp de 22 de secunde a parcurs 326 de metri, aproximativ jumătate din distanța de 712 de metri.  A doua etapă este cea în care locomotiva a circulat cu 95 de km la ora in doar 4 secunde. Aproximativ 106 metri a parcurs locomotiva în acest interval de 4 secunde. Un al treilea moment poate fi considerat cel în care mecanicul a reușit in final să decupleze sistemul de accelerare a locomotivei. După aceea a reușit să cupleze și frânele locomotivei. În doar 12 secunde, rămase până la impact,  mecanicul a redus viteza locomotiveo de la 95 la 75 de km la ora. Apoi s-a produs impactul, 280 de metri mai târziu.

Citește și: Un bărbat şi-a omorât copilul de un an pentru a se răzbuna pe fosta iubită

Defecțiunea la sistemul de control al vitezei nu ar fi prima. Ar mai fi fost raportate trei astfel de cazuri, dar la locomotive CFR Marfă. La acel moment, anchetatorii au stabilit că este vorba de o eroare de montaj la sistemul de control.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...