Web Analytics
scris joi, 23.03.2023

Nicolae Matea: „La Dacia, în perioada de început, transportul pieselor între secții se făcea cu roaba”

În organizarea Asociației „Cultul Eroilor”, joi, 23 martie, în sala mare a Cercului Militar Pitești a avut loc Forumul-colocviu „Industria argeșeană – trecut, prezent și viitor”, la care au participat unii dintre marii specialiști care au condus capacitățile industriale din județul Argeș, aproximastiv 80 de elevi, oameni de cultură, primari (din Lerești, Rucăr și Bradu), precum și generalul maior (rez) Mircia Chelaru, deputat de Argeș.

Nicolae Matea: „La Dacia, în perioada de început, transportul pieselor între secții se făcea cu roaba”

Citește și: Penitenciarele și militarii rezerviști se alătură protestului declanșat de polițiști în fața Guvernului României

De la caiele, sfoară și prune uscate, la Dacia și ARO

În deschidere, prof. Ion Dicu a făcut un scurt istoric al județului, care în anii `30 exporta caiele pentru potcovit, sfoară, frânghie, cherestea, țuică, cereale și prune uscate și care, câteva decenii mai târziu, ajunsese o forță din punct de vedere economic, dată fiind construcția unor mari unități economice cum au fost: Combinatul de Prelucrare a Lemnului (județul fiind la acea oră a doua mare putere forestieră a țării!), Combinatul Petrochimic, Întreprinderea de Autoturisme, ARO, Electroargeș etc.

În sală, la eveniment se aflau, cum vă spuneam, și unii dintre cei care au avut un rol hotărâtor la bunul mers al acestor unități industriale, Mihail Georgescu (Arpechim), Nicolae Matea (Dacia, ARO), iar regretatul Sava Costache (Combinatul Petrochimic Pitești și Combinatul Petrochimic Borzești), fiind reprezentat de fiul său, prof. Lucian Costache, care i-a adus un omagiu și tatălui său, și lui Constantin Stroe, fostul director general de la Automobile Dacia.

Col. (r) dr. ing. Nicolae Mazilu și prof. Lucian Costache

Rememorând câteva episoade din evoluția Intreprinderii de Autoturisme Pitești (IAP), fostul director general Nicolae Matea a spus că în perioada de început„transportul pieselor între secții se făcea cu roaba și erau 30 de oameni”. De aici s-a pornit, iar în 1990, la Dacia, producția era de 100.000 de autoturisme pe an!

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...