Web Analytics

Universitarii piteşteni au realizat prima Dacie hibrid

de | 28.04.2011 15:44 | Politica si Administratie

# Prototipul se numeşte Hamster Hybrid-Electricway. Dacia Hamster Hybrid-Electricway 4WD reprezintă un studiu al Centrului de Cercetare Universitară Ingineria Automobilului, din cadrul Universităţii din Piteşti, având ca scop realizarea unui automobil cu emisii de dioxid de carbon de 99 g/km.
Recent, reprezentanţii Automobile Dacia Group Renault au precizat pentru ziarul Gândul că Dacia Hamster nu este un vehicul dezvoltat de Dacia. Potrivit acestora, “Dacia Hamster este un proiect universitar dezvoltat de Facultatea  de Mecanică şi Tehnologie a Universităţii din Piteşti, în colaborare cu Centrul Ingineria Automobilului. Lucrarea a fost realizată de studenţi masteranzi, în cadrul proiectului de cercetare dezvoltat de Universitatea din Piteşti”. Pe lângă profesorii de la Catedra Automobile a Facultăţii de Mecanică şi Tehnologie a Universităţii din Piteşti, în proiectul Dacia Hamster sunt implicaţi şi studenţi de la specializarea Autovehicule Rutiere, studenţi de la Masterul Optimizarea Constructivă a Automobilelor, dar şi doctoranzi care au teze cu subiecte din acest domeniu. De asemenea, colectivul a beneficiat de donaţii de componente auto şi de echipamente de laborator de la Automobile Dacia Group Renault şi Renault Technologie Roumanie. Printre acestea, se află şi laboratorul «Sisteme Alternative de Propulsie pentru Automobile – Energii Alternative şi Regenerabile» în cadrul căruia este dezvoltat proiectul.

Prototipul a fost deja prezentat în Maroc

Potrivit unei lucrări prezentate recent de către realizatori, în Maroc, Hamster Electricway 4WD este un concept de vehicul hibrid de tip «plug-in» – cuplabil la reţea pentru realimentarea cu energie electrică şi este reaşezat pe platforma tehnică a prototipului Sandero Stepway. Sistemul de propulsie, numit simbolic EcoMatic Hybrid System (Energy conversion with autoMatic Hybrid System) are o arhitectură de tip paralel, cu doi arbori şi este organizat după soluţia divizată (E-4WD): grupul motopropulsor termic în faţă, în poziţia clasică; grupul motopropulsor electric în spate, sub planşeul portbagajului. Motorul termic este de tip diesel, Renault 1,5 dCi- K9K 892 EURO 5, 1461 cmc, cu injecţie common rail, supraalimentat. El este preluat din fabricaţia de serie, iar performanţele sale sunt – putere maximă 65 kW (90CP) la 3780 rot/min, moment motor maxim 200 Nm la 1750 rot/min. Cutia de viteze asociată acestuia are cinci trepte şi este cu comandă manuală. Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon este prevăzut sistemul de preîncălzire ThermoSTART alimentat cu energie electrică fie de la reţea (220V 16 A), fie de la un panou cu celule fotovoltaice montat pe pavilion. Echipamentul electric de propulsie include un motor electric asincron şi un reductor mono-raport. Performanţele motorului electric sunt următoarele: putere maximă continuă 18 kW (24,5 CP), moment motor maxim continuu 90 Nm la 2850 rot/min; putere maximă de scurtă durată 31 kW (42 CP), moment motor maxim de scurtă durată 160 Nm la 1400 rot/min. Acest echipament este completat de o baterie de tracţiune pe bază de litiu şi un sistem de realimentare cu încărcător îmbarcat.
(Florin Silvestru)

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii