Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) constată noi probleme pe piața polițelor RCA. Finalul anului 2022 poate aduce o nouă criză financiară în domeniul asigurărilor, cu efecte de risc sistemic, după falimentul City Insurance.
COTAR avertizează public toate instituțiile financiare românești: peste criza economică mondială, problemele cauzate de războiul care are loc la granița României, criza din energie și cea alimentară, se poate suprapune o criză cauzată de nefuncționarea instituțiilor românești. O mare companie de asigurări, cu cea mai mare cotă pe piața RCA, ar putea intra într-un faliment care pare premeditat și de această dată, la fel ca în cazul City Insurance.
Citește și: COTAR cere intervenţia urgentă a Guvernului pentru protejarea asigurărilor auto ale românilor
Cea mai amendată companie de asigurări din România, liderul pieței RCA, se apropie cu pași siguri și repezi de “default”. Conform raportului de control întocmit de ASF, societatea se află într-o situație financiară similară cu cea a societății City Insurance înainte de prăbușire. Peste 90% din disponibilitățile bănești ale societății au fost transferate în bănci din afara țării, iar din foarte puținii bani pe care societatea de asigurări îi păstrează în România, nu reușește să achite decât salariile angajaților săi, iar despre plata despăgubirilor în condițiile legii nici nu mai poate fi vorba.
Societatea de asigurări are zeci de popriri pe conturi în fiecare lună, rostogolind obligațiile de despăgubire în instanță, mizând, la fel ca City Insurance înainte de faliment, pe termenele de soluționare în instanță, care durează 3 ani, știind foarte bine că peste 3 ani, societății îi va fi anunțat falimentul, iar plata despăgubirilor se va efectua de către FGA, adică, de către toți șoferii români.
Citește și: DRPCIV: Taxa pentru numerele de înmatriculare se poate plăti online
„Avem în momentul de față 3 milioane de șoferi care circulă pe drumurile din România cu polițe RCA la fel de sigure cum au fost cele de la City Insurance, iar autoritățile române se fac că plouă, la fel cum au procedat și în cazul City Insurance. FGA nu are, în momentul de față, disponibilități financiare să acopere nici măcar 30% din gaura produsă de către City Insurance. Cea mai bună dovadă în acest sens este aceea că FGA refuză să achite despăgubirile, conform legii, inclusiv atunci când ele sunt recunoscute prin hotărâri judecătorești. Suntem extrem de îngrijorați de pasivitatea vicepresedintelui ASF numit de catre Parlamentul Romaniei, care în loc să ne protejeze, pare ca „ține de șase” și în cazul noului faliment din piața RCA care bate la ușă”, a declarat Vasile Ștefanescu, președinte COTAR.
0 Comentarii