Google anunţă lansarea în România a Google News Showcase, un produs şi un program de licenţiere dedicat redacţiilor de ştiri. În acest sens, Google a semnat parteneriate cu 16 publicaţii din țară – mass-media naţională, agenţii de ştiri şi radiodifuzori – urmărite de oameni din toată România.
Citește și: Ce nume au primit cei doi pui de tigru de la Zoo Pitești
Aceste publicaţii sunt, în ordine alfabetică: Adevarul.ro, Agerpres.ro, Descopera.ro, Digi24.ro, Edupedu.ro, G4Media.ro, Gandul.ro, HotNews.ro, iDevice.ro, Mobilissimo.ro, News.ro, Newsweek.ro, Profit.ro, StartupCafe.ro, StirileProTV.ro şi Wall-Street.ro.
Google va continua să extindă colaborarea pe platforma Google News Showcase cu alte redacţii, informează News.ro. Prin intermediul News Showcase, publisherii vor avea acces la o serie variată de paneluri prin care să ofere mai mult context ştirilor şi să adauge articole conexe, cronologie şi multe altele. Noile paneluri îi vor ajuta pe publisheri pentru a-şi face conţinutul mai vizibili pentru cititori.
Panelurile News Showcase vor apărea în Google News şi Google Discover (pe mobil şi desktop) şi vor direcţiona cititorii către articolele de pe pagina publisherului. Mai mult, publicaţiile partenere vor primi plăţi lunare de la Google pentru drepturile de licenţiere ce vizează conţinutul pe care-l furnizează în News Showcase. De la lansarea din octombrie 2020 a News Showcase, Google a semnat parteneriate cu mai mult de 1500 de publicaţii de ştiri din toată lumea. Google News Showcase a fost lansat până acum în 16 ţări: India, Japonia, Germania, Portugalia, Brazilia, Austria, U.K., Australia, Cehia, Italia, Columbia, Argentina, Canada, Irlanda, Slovacia, Polonia, şi acum România.
Citește și: Alertă maximă în Suceava! Doi lei au scăpat de la ZOO Rădăuți
Google News Showcase este cea mai recentă iniţiativă a companiei de susţinere a jurnalismului şi a întregului ecosistem media. Astfel, cu ajutorul Google News, Top Stories şi Search, Google ajută oamenii să găsească ştirile căutate, iar editorii să ajungă mai uşor la cititori. Mai mult, Google investeşte în produse, finanţare şi programe care să sprijine industria media. Acest efort include sprijinirea a 16 publisheri din România prin Fondul Digital News Innovation, cu un total de 1,8 milioane de dolari, precum şi furnizarea de ajutor financiar în perioada pandemiei către 50 de publisheri, prin Journalism Emergency Relief Fund. Din anul 2015, compania Google a oferit programe de training pentru aproape 900 de jurnalişti din România, sprijinindu-i în a verifica, documenta şi prezenta vizual mai bine articolele.
0 Comentarii