Joi, 10 martie, Felix Goldbach și-a anunțat plecarea din funcția de manager al Teatrului Alexandu Davila. La încetarea contractului, acesta a venit cu un mesaj în care justifică alegerea personală de a pleca din conducerea teatrului, precum și proiectele demarate în instituție, pe parcursul șefiei sale:
”Domnule preşedinte al Consiliului Judeţean, domnilor consilieri şi directori, stimaţi colegi şi colaboratori,
Mă aflu astăzi în faţa dumneavoastră la mai puţin de un an de la preluarea mandatului de manager al Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti. Nu mi-am propus să ţin un discurs, ci mai degrabă am considerat necesare câteva clarificări şi decizii personale. Am preluat conducerea Teatrului „Alexandru Davila” în luna mai a anului trecut în urma unui concurs de proiecte. Am venit la Piteşti cu un plan cultural, însă niciodată, în nici un domeniu, lucrurile nu funcţionează „şnurˮ, aşa cum ne dorim noi sau cum apreciem. Din momentul în care am păşit în teatru şi am luat pulsul realităţii, discutând cu personalul, în urma analizei pe care am făcut-o, am constatat că este necesară o reorganizare totală.
Citește și:Felix Goldbach va pleca de la conducerea Teatrului Davila
Acest proces a fost demarat de urgenţă, iar lucrurile s-au desfăşurat paralel cu planificările care au avut în vedere organizarea unor spectacole menite să aducă publicul în sălile de spectacole. Nici un teatru nu poate atrage publicul fără noutate, fără premiere, astfel că, deja, în luna iunie 2021 am prezentat publicului două premiere: GOLDEN MOMENTS – muzică și dans, în regia lui Bogdan Cioabă şi ȘANTAJ, de Ludmila Razumovskaia, în regia Mirelei Nicolau, coordonatorul proiectului fiind Bogdan Cioabă, în colaborare cu Universitatea din Pitești. Perioada verii a impus o serie de deplasări cu spectacole montate în aer liber, mai ales că, în contextul pandemiei de Covid 19, activităţile culturale la nivel naţional s-au desfăşurat cu măsuri de siguranţă, cu dificultate.
În luna septembrie am revenit cu premiera TALKING TOILETS, regia Botond Nagy, şi cu LACRIMI ALBASTRE sau Moș Crăciun pleacă întotdeauna când se crapă de ziuă, regia Gabriel Gheorghe. În luna octombrie am prezentat premiera EU, cea de jos, regia Gabriel Gheorghe, coordonator de proiect “Studii la Studio”, iar în noiembrie am pus în scenă BRÂNCUȘI, mon amour!, autor Claudia Motea. În luna ianuarie am prezentat trei premiere: pe 15, 22 şi 26 ianuarie – De atunci și până astăzi, regia artistică Bogdan Cioabă, Tango amore, regia artistică Beatrice Rancea, Inimă, nu fi de piatră!, regia artistică George Diaconescu. Am să includ aici şi spectacolele Concert de Crăciun, regia artistică Bogdan Cioabă (22 și 23 decembrie 2021) şi Magia muzicii – momente muzicale din opere și operete interpretate de tineri soliști (28 decembrie 2021).
Dincolo de aceste proiecte, am avut în vedere şi o serie de spectacole aflate în repertoriul Teatrului şi unele spectacole pe care le-am refăcut, fiind prezentate publicului într-o nouă viziune. N-am exclus colaborările cu şcolile, cu grădiniţele din Piteşti şi din alte localităţi din judeţ sau din alte unităţi administrative, deoarece este importantă formarea culturală a elevilor şi a tinerilor, gustul pentru cultură se educă, iar astfel de colaborări, deşi ar putea părea nesemnificative, sunt deosebit de importante deoarece aşa constituim publicul de mâine.
Împreună cu echipa Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti am avut în vedere găsirea unor surse alternative de finanţare care să poată genera noi proiecte şi îmbunătăţiri ale activităţii instituţiei. Am participat la activităţi de prestigiu, Festivalul Internațional de Teatru pentru Copii „Cărăbuș” de la Brăila (12-13.08.2021) cu spectacolul „Fata moșului și fata babei”, în regia lui Toma Hogea, Festivalul Internațional de Teatru FESTIS 2021, Chișinău, Republica Moldova, cu spectacolul ”Șantaj”, în regia Mirelei Nicolau. Am deschis o serie de colaborări cu personalităţi din domenii distincte, benefice sectorului cultural. Un exemplu este conferința susținută de prof. univ. dr. Dumitru Constantin-Dulcan, medic neurolog și psihiatru, cu deschideri ample spre filosofia științei, evenimentul de colecție având loc de Ziua Limbii Române – 30.08.2021. De asemenea, am avut în vedere crearea unui logo pentru Teatrul „Alexandru Davila” şi nu am exclus proiectele începute de predecesorii mei, semnate și plătite pe timpul foștilor manageri ai teatrului, Nicolae Poghirc și Constantin Cotimanis.
Citește și: Noi șefi de secții la Teatrul „Alexandru Davila”, aleși de managerul Felix Goldbach
Timpul a fost scurt. Am pus în scenă spectacole de calitate, dar n-am uitat de reorganizările de activitate, pe fondul dificultăţilor generate de pandemie şi al limitării accesului publicului în sălile de spectacole. Au fost necesare reinventări ale strategiilor de marketing, necesare pentru depăşirea unor momente speciale, prin care nimeni nu a trecut pentru a avea o astfel de experienţă. Erau, în continuare multe de făcut, dar mă opresc aici. Au avut loc, între timp, noi reorganizări. Acest lucru implică regândirea strategiei şi încadrarea într-un buget mai mic. Am auzit, deseori, că instituţiile de cultură nu pot avea profit. Contrazic aceste păreri. Pot avea. Însă principalul profit pe care îl poate avea o astfel de instituţie este culturalizarea colectivităţii prin spectacole de calitate care vor aduce în sală noi şi noi spectatori. Iar acolo unde teatrul nu ajunge, trebuie să meargă teatrul la publicul ţintă.
Mă opresc aici, mulţumindu-vă pentru colaborare şi urându-i succes celui sau celei care va prelua pe viitor postul de manager al Teatrului „Alexandru Davila”, este mesajul semnat de Felix Goldbach, fostul manager al Teatrului Alexandru Davila.
0 Comentarii