Tronsonul de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova – Pitești, care înseamnă și variantele ocolitoare pentru Slatina și Balș, a fost promis de autorități finalizat până la finalul anului. Constructorul UMB și-a luat angajamentul să predea înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu au blocat deschiderea în acest an a primului tronson de drum expres din România, potrivit site-ului gds.ro
„Anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km, care vor scoate în sfârşit traficul de tranzit din oraşele Balş şi Slatina”, a declarat în urmă cu două zile ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acesta anticipând pentru anul viitor, deci, finalizarea lucrărilor.
Podul peste Olt și Balta Milcov, la sud de Slatina
Poate cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres Craiova – Pitești este podul peste Olt și peste balta Milcov, la Sud de Slatina.
Podul peste Olt are o deschidere centrală de circa 70 de metri, și continuă cu un viaduct cu o lungime totală de peste 1,7 km cu 38 de deschideri mai mici care „urcă” drumul expres mai departe pe dealul din capătul luncii, la sud de Slatina.
Citește și Se asfaltează primul tronson al Drumului Expres Craiova – Piteşti
În acest punct UMB a reușit abia la final de septembrie să monteze tablierele metalice de 53 de metri și peste 160 de tone fiecare, peste Olt. După acel moment constructorul a lucrat la finalizarea întregului viaduct, la hidroizolație, asfaltare și montarea elementelor de siguranță, însă a mai rămas un element de finalizat: zidul de sprijin și legătura viaductului cu restul drumului expres.
Podul peste Olteț la sud de Balș
Un alt punct critic ce nu a putut fi gata până la finalul anului este Podul peste Olteț, la sud de Balș, un viaduct lung de câteva sute de metri cu 12 deschideri și cu pile care ajung și la circa 12 metri înălțime. Aici constructorul a reușit abia recent să ridice ultimele grinzi metalice, dar mai are ceva de lucru la finalizarea podului și conexiunea sa cu restul proiectului.
Subtraversarea Căii Ferate de la Găneasa
Un alt punct problemă care a amânat deschiderea mult anticipată în 2021, este în zona Găneasa, acolo unde drumul expres subtraversează două drumuri, dar și o cale ferată. Practic, constructorul a săpat drumul expres pe sub actualele poduri pentru un drum agricol și pentru DN64, însă mai există problema căii ferate ce încă n-a fost rezolvată complet.
A fost realizat un nou segment de cale ferată în paralel cu actuala cale, iar de curând constructorul a ridicat noul pod metalic pe care se va muta noua porțiune de cale ferată, însă strămutarea liniei încă nu a avut loc.
Deschiderea celor circa 40 de kilometri din DX12 Craiova – Pitești în 2021 a fost o speranță a anului 2021, chiar dacă termenul contractual este abia jumătatea anului viitor. Cei 40 de km sunt poate cei mai importanți ai întregului Drum expres de la Craiova la Pitești pentru că ar reprezenta practic varianta ocolitoare pentru Slatina și Balș.
0 Comentarii