Web Analytics
scris joi, 12.11.2020

„Crucişătorul Potemkin” şi „Fregata de la Mihăeşti”

Mulți s-au întrebat de ce în precampania la parlamentare, în toată luna octombrie și primele zile din noiembrie, PSD Argeș a evitat să-și promoveze candidații pe outdoor. De parcă, total ilogic, ar fi intrat în anul morții după victoria epică de la locale. Factual, PSD nu s-a spart în figuri cu mash-uri-plăcintă pe zidurile blocurilor din Pitești. A refuzat să blocheze vizual și rutier intersecțiile din municipiu cu panouri din care să zâmbească fals candidații strident photoșopați. De ce a abandonat PSD Argeș o piață a publicității pe care s-a înghesuit bucuroasă concurența de la alte partide s-o ocupe? Din considerente tactice, empatice și, nu în ultimul rând, financiare.
1. Din punct de vedere tactic, PSD a avut expunere maximă și gratuită în precampanie, când a rașchetat lista parlamentară de solzii dinozaurilor cu cel puțin trei mandate – Șerban Valeca, Gheorghe Marin și Radu Vasilică. Toată media a scris că PSD Argeș a făcut revoluție pe liste și le-a primenit cu 50% figuri noi, aduse din societatea civilă. Cei trei nou veniți au identitate profesională solidă, notorietate în plan național și, nu în ultimul rând, sunt argeșeni și locuiesc în județul nostru. E vorba de Ovidiu Puiu, rectorul Universității “Constantin Brâncoveanu”, o universitate cu acoperire națională, de vreme ce are filiale în Pitesti, Râmnicu-Vâlcea și Brăila. Apoi, de liderul sindical Nicolae Pavelescu, simbolul stângii și al angajaților de pe platforma Dacia vreme de peste două decenii, și, nu în ultimul rând, de tânărul medic ORL-ist Remus Mihalcea, managerul Spitalului Clinic Colentina, care a pornit spre drumul recunoașterii naționale ca medic primar ORL la Spitalul Județean Argeș. Ce breaking news mai eficient decât acesta să poți livra, ca partid? Și gratis. Mai ales tu, PSD Argeș, considerat de toți un partid cu varice și încremenit în proiect. Chiar tu să șochezi istoria cu trei candidați aduși din societatea civilă, toți trei cu mare reprezentativitate în domenii-cheie, precum sănătatea, învățământul și muncitorimea de la Dacia? Practic, PSD a furat startul precampaniei la modul smart. Printr-o simplă operațiune de resursă umană, a obținut maximum de expunere și promovare pozitivă, fără să investească niciun leu.
2. Din punct de vedere empatic, PSD Argeș a înțeles că mash-urile-plăcintă și panotajul gigant dau prost. Iar lumea te înjură pentru opulență, mai ales în vreme de holeră a Covidului.

„Crucişătorul Potemkin”  şi „Fregata de la Mihăeşti”

Citește și Interviu cu dr. Remus Mihalcea. Cum s-a infectat cu Covid, de ce candidează pentru PSD şi cum vrea să ajute Argeşul, ca deputat

Citește și Dr. Remus Mihalcea: „Cea mai mare problemă acum este cea a resursei umane”

Citește și Mesajul liderului sindical Nicolae Pavelescu, către salariații de la Dacia, la despărțire: „Să fie convinși că legislația muncii va fi modificată”

3. Din punct de vedere financiar, social-democrații argeșeni au economisit câteva zeci sau sute de mii de euro. Pandemia a condus la o derulare aproape consecutivă a localelor cu parlamentarele. Între 27 septembrie și 6 noiembrie, data oficială a începerii campaniei parlamentare, a fost doar o lună și ceva de pauză. Până când s-au validat primarii, până când s-au judecat eventualele contestații și s-au constituit noile Consilii Locale, nimeni n-a avut chef și nici timp fizic de precampanie. Să ne uităm doar la Pitești. A trecut o lună și jumătate de la alegeri și, din cauza contestațiilor la lista de consilieri, primarul Gentea încă n-a depus jurământul, Consiliul Local n-a fost nici el constituit și probabil că data alegerii viceprimarilor se va rostogoli în decembrie. Așa că ce rost mai avea să investești în panotaj în precampanie pentru nicio lună? Practic, azi puneai panourile și peste nici două săptămâni trebuia să le dai jos, că se termina perioada când era permisă campania outdoor.
Ca să închei, PSD Argeș, prin ”Fregata de la Mihăești” (deputata Simona Bucura Oprescu) și ”Crucișătorul Potemkin” (președintele Ion Mînzînă), pare că și-a făcut din nou temele foarte bine. Mai rămâne de văzut ce părere vor avea argeșenii la urne și cum vor priza ei, social și electoral, schimbările propuse de PSD Argeș pe listele pentru parlamentare.

Distribuie!

1 Comentariu

  1. O vorba din bătrâni spune ca lupul își schimba parul dar năravul ba. PSD tot partidul hoților va rămâne.

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită