300 de piteșteni au luat parte vineri, 16 septembrie, la cea mai amplă campanie națională care promovează călătoriile cu transportul public, în schimbul colectării separate a deșeurilor, „România Schimbă PET-ul cu biletul” . În total, la nivel național peste 12.000 de persoane din 63 de orașe au participat la campania, dezvoltată de asociația Act for Tomorrow și Kaufland Romania, cu sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Locuitorii orașelor în care a avut loc campania s-au mobilizat exemplar și au colectat 87.000 de deșeuri, contribuind la dezvoltarea unor orașe mai curate și a un mediu mai sănătos, prin implicare și responsabilitate.
Citește și: A început campania „Schimbă PET-ul cu biletul”
La nivel local, campania s-a bucurat de sprijinul Asociației Zimbrul Carpatin, în calitate de partener a acțiunii.
Primăria Municipiului Pitești s-a alăturat ca partener local al acțiunii, fiind implicată în toate etapele de realizare ale campaniei și oferind susținere în promovarea evenimentului.
Campania dezvoltată de asociația Act for Tomorrow și Kaufland România, cu sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde, s-a desfășurat în parcările magazinelor Kaufland din țară, iar cei dornici să participe au adus 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și le-au introdus în automatele de colectare separată puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele au eliberat un cupon în baza căruia au primit biletul de autobuz cu două călătorii sau valabil 24 de ore, în funcție de specificul fiecărui oraș, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare.
Citește și: Schimbă PET-ul cu biletul! Campania inedită ajunge și în Pitești
Campania desfășurată în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității a fost lansată vineri, 16 septembrie, la București, în prezența Secretarului de Stat, Dan Chira din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și a mobilizat 32 de instituții publice din țară, primării, consilii județene, societăți de transport local, direcții județene de sport și tineret, să se alăture ca parteneri și să sprijine campania la nivel local. Mai mult decât atât, 13 primari, viceprimari sau city manageri au ales ca vineri, 16 septembrie, să se alăture și fizic campaniei, călătorind cu transportul public în schimbul deșeurilor pentru a da un exemplu locuitorilor din orașele lor. Totodată, campania a mobilizat 46 de ONG-uri locale și peste 200 de voluntari care s-au alăturat campaniei și au sprijinit implentarea acesteia în orașele în care a fost desfășurată.
0 Comentarii