Web Analytics
scris sâmbătă, 30.10.2021

30 Octombrie 1983: S-au  încheiat lucrările la Canalul Dunăre – Marea Neagră

1983: S-au  încheiat lucrările la Canalul Dunăre -Marea Neagră, iar inaugurarea sa  oficială  a avut loc la 26 mai 1984. Acest canal leagă porturile Cernavodă de pe Dunăre și porturile Constanța Midia Năvodari de la Marea Neagră.

Citește și: Dramă fără margini în familia elevei moarte la liceul din Costeşti / Părinţii nu-şi revin şi merg la cimitir să dea la o parte ţărâna de pe mormântul fetiţei

30 Octombrie 1983: S-au  încheiat lucrările la Canalul Dunăre – Marea Neagră

Necesitatea realizării unui asemenea canal a fost relevată de numeroase personalităţi din trecut (Ion Ghica, Ion Ionescu de la Brad, Assan G. Basil, Nicolae Titulescu ş.a.).

Încercările făcute în primii ani după 1944 de regimul comunist (şi în urma cărora mulţi deţinuţi politici, obligaţi să muncească acolo, şi-au pierdut viaţa) au fost abandonate din lipsa capacităţilor tehnice şi economice. 

Foto: Canalul Dunare - Marea Neagra

Foto: Canalul Dunare – Marea Neagra

La data inaugurării, Canalul Dunăre-Marea Neagră, având lungimea totală de 95,6 km, era cel de-al treilea mare canal de navigaţie din lume (după Canalul Suez şi Canalul Panama) și  parte componentă a importantei căi navigabile europene dintre Marea Neagră și Marea Nordului (prin Canalul Rin-Main-Dunăre).

Citește și: A fost incendiată maşina Codruţei Mercea, achitată în dosarul „Podul Căteasca”, fost director în CJ Argeș

Folosind această rută, mărfurile din Australia și Orientul Îndepartat, destinate Europei Centrale, își scurtează drumul cu 400 kilometri. 

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...