Web Analytics

REGISTRUL AUTO ROMÂN: Ce se întâmplă cu Inspecţia Tehnică Periodică în 2021

de | 2.02.2021 09:34 | Actualitate

Scopul ITP îl reprezintă verificarea stării tehnice a maşinilor, care trebuie să respecte prevederile legislaţiei rutiere. Prin această inspecţie tehnică, autorităţile vor să se asigure că maşinile care circulă pe drumurile publice din România sunt sigure din punct de vedere tehnic. În funcţie de vechimea maşinii, frecvenţa la care se face ITP diferă: maşinile noi fac primul ITP la trei ani de la prima înmatriculare, în timp ce maşinile mai vechi de 12 ani fac verificarea ITP anual. Între aceste intervale avem maşinile care sunt mai vechi de trei ani şi mai noi de 12 ani, care fac verificarea ITP la fiecare doi ani. Aceste intervale sunt valabile pentru autoturismele de uz personal. Autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de opt locuri pe scaune, cele folosite ca taxi sau pentru închiriere, precum şi cele pentru şcoala auto care au, în afara locului şoferului, mai mult de opt locuri trebuie să treacă ITP-ul la şase luni. În cazul unei maşini noi, prima Inspecţie Tehnică Periodică se face la un an de la prima înmatriculare.

CITEȘTE ȘI: Extindere a rețelei de gaze naturale pe trei străzi din Pitești

Legislaţia a devenit mult mai aspră cu cei care sunt prinşi circulând cu ITP expirat. Şoferii prinşi în trafic cu autoturisme cu ITP expirat vor fi amendaţi, se vor confisca plăcuţele cu numerele de înmatriculare, iar maşinile nu vor mai putea fi deplasate decât împinse sau pe platformă. Mai mult, pentru ca suspendarea înmatriculării să înceteze, inspecţia tehnică periodică trebuie făcută neapărat la RAR, nu la orice staţie ITP.

CITEȘTE ȘI: Doi judecători de la ÎCCJ se pensionează! Iohannis a semnat decretele de eliberare din funcție

În plus, conducerea unui autovehicul fără ITP valabil echivalează cu conducerea unui autovehicul neînmatriculat, cu toate consecinţele penale care decurg din acest lucru. În acest caz, şoferul este amendat atât pentru conducerea cu ITP expirat, cât şi pentru conducerea cu înmatricularea suspendată. Prin urmare, în cazul expirării ITP-ului, un şofer care foloseşte în continuare autoturismul riscă nu una, ci două amenzi cuprinse între 1.305 şi 2.900 de lei. Amenda cumulată este, astfel, cuprinsă între 2.610 şi 5.800 de lei. Se întâmplă uneori ca, din neglijenţă, efectuarea ITP să nu fie menţionată în baza de date a RAR. Cum această bază de date va fi consultată de poliţişti atunci când te opresc, rişti să primeşti o amendă chiar dacă ai făcut ITP. Pentru a preveni acest lucru, este recomandat să verifici menţionarea ITP în baza de date a RAR. În cazul în care nu regăseşti maşina acolo, va trebui să depui o sesizare la RAR pentru corectarea informaţiilor.

Articol scris de Antoniu Neguț

Distribuie!

0 Comentarii