Web Analytics

Transfăgărăşanul, lăudat de două mari reviste din lume

de | 3.10.2019 13:21 | Economie

În mai puțin de două săptămâni, două mari reviste din lume – „National Geographic” și „Cyclist” – au avut articole despre Transfăgărăşan. Numărul din octombrie al revistei „Cyclist”, una dintre cele mai apreciate și cunoscute din Marea Britanie în rândul pasionaților de ciclism, a dedicat Transfăgărășanului prima pagină a ediției, dar și alte 16 pagini la interior, declarând Transfăgărășanul „cel mai frumos drum din lume”. O echipă a redacției „Cyclist” a refăcut, practic, traseul, la 45 de ani de la inaugurare.
„Cel mai frumos drum din lume” este titlul de deschidere al reportajului realizat de Felix Lowe și fotoreporterul Alex Duffill. „Spune-i oricărui ciclist pasionat că mergi la o plimbare în România și te va avertiza în privința maidanezilor! Dar, odată ajunși pe Transfăgărășan, nu trebuie să vă feriți de câini. Sunt în România de mai puțin de o jumătate de zi și deja am văzut doi urși”, a scris Felix Lowe.
Jurnalistul britanic a fost cucerit de Transfăgărășan: „Suntem de 30 de kilometri în cursă, iar după o serie de tuneluri ieșim pe drumul din jurul barajului Vidraru. Barajul a fost construit înainte ca dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu să ajungă la putere. Însă, Ceaușescu și-a pus forțele militare să lucreze timp de cinci ani la construirea Transfăgărășanului. Câmpurile de porumb suflă în briză, iar plimbarea noastră e plină de emoții. Sunt nevoit să fiu de acord cu Clarkson!”.
Transfăgărășanul a fost inclus, luna trecută, de către prestigioasa revistă „National Geographic” pe o listă care recomandă „Cele mai spectaculoase 10 excursii cu mașina din lume”. În 2017, „National Geographic” a inclus Transfăgărășanul în „Topul celor mai frumoase drumuri de munte din lume”, iar în 2018, pe lista cu „Cele mai frumoase trasee auto din lume”. „Transfăgărășanul șerpuit din Romania urmează o rută nord-sud, fiind situat la cele mai înalte vârfuri ale țării. Vlad Țepeș, sursa de inspirație a romanului «Dracula» al lui Bram Stoker, este, poate, principalul motiv de faimă al regiunii, iar turiștii se pot opri la ruinele Cetății Poenari, cu o vechime de 700 de ani, după un traseu pitoresc pe lângă râul Argeș, Barajul Vidraru cu margini în formă de semilună și lacul de smarald Vidraru. Opriți-vă la Cascada Bâlea pentru a prinde o telecabină roșie până la Bâlea Lac, unde se găsesc două cabane deschise întregul an și un hotel de gheață construit de la zero în fiecare an”, scriu jurnaliștii de la „National Geographic”. Transfăgărășanul este al doilea drum românesc din punct de vedere al altitudinii la care este situat (după Transalpina), altitudinea maximă pe care o atinge fiind de 2,042 metri. Recent, tenismanul ceh Tomas Berdych a vizitat România și a mers pe Transfăgărășan, de unde a postat o imagine pe contul său de Instagram. „Ai avut absolută dreptate, Jeremy Clarckson, este cel mai frumos drum din lume”, a scris fostul ocupant al locului 4 mondial, care a câștigat 13 turnee în carieră și a fost finalist la Wimbledon în 2010. Anterior, Jaremy Clarkson a numit Transfăgărășanul, în emisunea „Top Gear”, „cel mai frumos drum din lume”.

„Cel mai bun drum din lume”

„Construit în anii ’70, acesta este Transfăgărăşanul. 6.000 de tone de dinamită au fost folosite pentru realizarea acestuia şi 40 de vieţi au fost pierdute. Dar de deasupra arată ca şi cum fiecare curbă a fiecărei mari piste de curse din lume a fost înnodată pentru a crea o mare fundă a perfecţiunii automobilistice”, spunea acum 10 ani Jeremy Clarkson, aflat la volanul unui Aston Martin.
„Acesta este cel mai bun drum din lume! România, îţi multumim că ai acest drum. Putem să rămânem aici pentru totdeauna?”, a mai spus Clarkson atunci.
Şoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2.145 metri în pasul Urdele.
Drumul începe din Arefu, la kilometrul 61 al DN7C, şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România (887 m), care străbate Muntele Paltinu, Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural, datorită curenţilor de aer extrem de puternici. Banda de circulaţie prin tunelul neiluminat are doar 6 metri lăţime şi un trotuar de un metru lungime.
Marian Staicu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii