Web Analytics

Testele COVID-19 făcute angajaţilor vor putea fi decontate

de | 12.10.2020 08:42 | Actualitate, Economie

Guvernul pregăteşte o ordonanţă de urgentă prin care costurile cu testele pentru COVID-19 făcute angajaţilor, suportate până acum de către angajatori, vor fi trecute la cheltuieli deductibile şi transferate către stat.

Ministrul Finanţelor a anunţat în şedinţa de Guvern de joi mai multe facilităţi acordate firmelor în contextul crizei sanitare, printre care şi această posibilitate. De altfel, Executivul pregăteşte o ordonanţă de urgenţă care prevede mai multe scutiri acordate companiilor. „Având în vedere că se apropie 25 octombrie, venim cu o completare şi cu o înlesnire la plata pentru obligaţiile bugetare restante după data declarării stării de urgenţă, administrată de organul fiscal central. Este vorba de o procedură simplificată de acordare a unei eşalonări de plată pentru o perioadă de 12 luni pentru obligaţiile fiscale-bugetare care au fost acumulate în perioada de la începutul stării de urgenţă până la 25 octombrie”, a spus ministrul Florin Cîţu.

Conform acestuia, de facilitatea menţionată pot beneficia toţi contribuabilii, iar condiţiile pe care vor trebui să le îndeplinească beneficiarii sunt: cerere depusă până la data de 15 decembrie inclusiv; graficul de eşalonare, cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare; dovada că societatea nu înregistra obligaţii restante la data declarării stării de urgenţă; societatea nu se află în insolvenţă, dizolvare; dovada că a depus toate declaraţiile fiscale.

Ordonanţa de urgenţă va fi pusă în dezbatere publică până la următoarea şedinţă de Guvern, când va fi adoptată.

Articol scris de Antoniu Neguț

Distribuie!

0 Comentarii